2024-2025 навчальний рік
ІІ семестр
Урок 15. Малювання
та програмування руху в Скретчі
Прочитай матеріал У програмі зручно виконувати малювання за координатами. По вертикалі поле має 360 одиниць, а по горизонталі 480 одиниць. По центру розташований нуль "0".Намалювавши у зошиті координатну площину можна виконати малюнок та позначити координати кожної точки. Одна клітинка рівна 10 одиницям.Для малювання першого квадрата буде наступний код: За зразком створіть програму, що розташований вище (до 9 балів)Якщо команди "Олівець" немає, то зроби наступні дії
Запишіть у зошит координати другого квадрата. Доповніть попередню програму так, щоб котик намалював два квадрати (10-12 балів)
Виконай проєкти у ScratchПроект. «Буква «М»Використовуючи для виконавця команди Олівця намалювати букву «М».
Склади наступну програму
Результат_____
Створи програму для написання іншої літери
___________________Урок 14. Алгоритм та програма
Повтори визначенняАлгоритм — це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до поставленої мети та отримання результату.Лінійний алгоритм - це ланцюжок команд, які завжди виконуються у визначеному порядку один раз.
Запиши визначення
Блок-схема — це наочне графічне зображення алгоритму, коли окремі його кроки (етапи) зображуються за допомогою різних геометричних фігур (блоків), а зв’язки між етапами вказуються за допомогою стрілок, що з’єднують ці фігури.
Зарисуй типи блоків в зошит та запиши їх призначення
Розглянь приклад алгоритмуПриклад лінійного алгоритму
Практичне завдання 1. Обчисли за блок-схемою вираз
Завдання
Запиши наступний текст у зошитКомп’ютер потрібно запрограмувати, тобто створити програму, яка виконуватиме ті або інші алгоритми.Професійні програми складають, як правило, в текстовій формі. Але цей текст записаний спеціальною мовою програмування.
Розглянь приклад алгоритмуПриклад програмного коду
Виконай завдання на вибірЗапиши алгоритм з 12 команд для виконання частини фрагмента вишивки по клітинках від вказаної точкиЗразок (початок алгоритму).Малюй вправо 1Малюй донизу 1Малюй вправо 1Малюй донизу 1
Запиши алгоритм з 12 команд для виконання частини фрагмента вишивки по клітинках Зразок (початок алгоритму).Малюй вправо 2Малюй донизу 1Малюй вправо 1Малюй донизу 1Малюй вправо 1Малюй догори 1
_______________________________
Урок 16. Розв’язування
компетентнісних завдань
Створи програму для виконання напису ШКОЛАДля літер Ш та К програма матиме такий вигляд
Продовж створення програми.Після створення збережи програму у свою папку.
Додаткове завдання. Створи програму для виконання свого напису
_________________________Урок 17. Складання лінійних алгоритмів
Виконай малюнок та склади програму "Світлофор"
Виконай малюнок та склади програму «Квітка»• Намалювати об'єкт: бутон — квітку, яка ще не розпустилася.• Додати цьому об'єкту образи, що зображують стадії розкриття квітки:від бутона до повністю розкритої квітки. Назви образів — слово (за уподобанням) + № стадії розпускання квітки.• Створити анімацію — розкриття квітки.• Намалювати об'єкт-сонце.• Створити анімацію — схід сонця (розпускання квітки відбувається вранці).____
________________________
___________________Урок 13. Завершення виконання презентації. Тестування.
_______Урок 12. Розробка
проєкту у формі презентації
На диску D створити свою папку або зайти в свою папку. І цій папці створити нову папку та назвати "Презентація". В цій папці слід створити файл презентації Power Point та назвати його за обраною темою. Сюди ж зберігати всі знайдені або створені матеріали (зображення, тексти тощо).
Орієнтовні теми проєктів- Україна - Європа- Вінниця історична- Мальовнича Вінниччина- Інтернет - цікаві факти- Персональний комп'ютер - Цікава технологія - Власна тема (хобі, спорт, захоплення...)
Що впливає на оцінювання презентації?1. Кожний слайд має відображати одну думку. Заголовки слайдів мають бути короткими, привертати увагу аудиторії та узагальнювати головну думку.2. Текст пояснень має бути коротким і складатися з простих речень. Усього на слайді розміщують не більш ніж 6–8 рядків тексту.3. Кількість зображень на одному слайді — від 1 до 4.Підписи до ілюстрацій доцільно розміщувати знизу.4. Презентація має містити власноруч створені зображення засобами PowerPoint.5. Презентація має містити анімацію.6. Усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі. 7. Кількість слайдів 5 (включно з титульним та завершальним) та більше. Має бути титульний та завершальний слайд.
Підготуватися до контрольного тесту з теми за посиланням____________________
Урок 11. Анімація з тригеромПерегляньте відеоЗавдання. Варіант 1. Виконати анімацію з застосуванням тригера за відео
Завдання. Варіант 2. Виконати анімацію з застосуванням тригера за інструкцією1. Виконати малюнок телевізора в редакторі Power point2. Знайти gif анімоване зображення прапору України3. Вставити анімований малюнок прапора на зображення екрана телевізора та застосувати анімацію входу (початок - після клацання), застосувати тригер (овал зеленого кольору) - моделювання вмикання телевізора.4. Додати до анімованого малюнка прапора анімацію виходу (початок - після клацання), застосувати тригер (овал червоного кольору) - моделювання вимикання телевізора.
Урок 10. Анімація в презентаціях
Завдання 1. (10-12 тестових балів - 4 бали, 7-9 тестових балів - 3 бали, 4-6 тестових балів - 2 бали, 1-3 тестових бали - 1 бал)
Завдання 2. (5 балів). Створити новий пустий слайд. Знайти та завантажити 4 зображення. Вкладка анімація. Вхід - Виліт. Початок: після клацання. Кожне зображення різний напрямок вильоту.Текст (об'єкт WordArt): перший ефект - вхід (після клацання), час - 1.0 с, другий ефект - рух (після попереднього).
Завдання 3. (3 бали). Створити новий слайд. Скопіювати та вставити текстовий список. Зробити, щоб кожний пункт списку входив по іншому після клацання. Після виходу всіх пунктів застосувати до всього тексту будь-який ефект виходу після клацання. Додайте малюнок.
1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
____________________________
Урок 9. Створення моделей різних типів
Завдання 1. (10-12 тестових балів - 4 бали, 7-9 тестових балів - 3 бали, 4-6 тестових балів - 2 бали, 1-3 тестових бали - 1 бал) Пройти тест за цим покликанням (код доступу повідомляє учитель)
Завдання 2. (4 бали) Створити секторну діаграму: вставлення - ілюстрації - діаграма - секторна - об'ємна секторна гістограма.
Для редагування даних: права клавіша на діаграмі - редагувати дані - редагувати дані.
Завдання 3. (4 бали) Створити стовбчасту діаграму: вставлення - ілюстрації - діаграма - стовбчаста - об'ємна звичайна гістограмаДля редагування даних: права клавіша на діаграмі - редагувати дані - редагувати дані.
_________Урок 8. Поняття про моделювання._________Урок 7. Створення графічних об'єктівЗавдання (до 9 балів). Намалюй схожу тваринку засобами малювання PowerPoint
Завдання (10-12 балів). Виконай презентацію на тему "Безпека та Інтернет". Кількість слайдів 3 і більше. Мають бути власно створені малюнки (виконані засобами малювання PowerPoint), можуть бути використані малюнки з мережі Інтернет._____________________
Урок 6. Графічні об'єктиВаріант 1. Оцінюється до 9 балів.Виконати зображення "Робот", використовуючи фігури.Варіант 2. Оцінюється до 9 балів.Виконати зображення "Клоун" з геометричних фігур за зразком. Нижче подані фігури для викристання.___Завдання підвищеної складності. Оцінюється до 12 балів.Виконати зображення "Капітошка" з використанням різних геометричних фігур та їх параметрів. Доповнити додатковими елементами.________________
Урок 4-5. Об’єкт. Властивості об’єкта.
Практична робота.1. Створити документ презентації. Назвати його Робота з об'єктами2. Додати новий слайд (ліве поле, контекстне меню - додати слайд)3. Обрати макет пустого слайду (контекстне меню на доданому слайді - макет - пустий слайд)4. Знайти зображення в мережі Інтернет. Вставити його на слайд. Зробити декілька копій.Вставити об'єкт на слайд та виконати одну з вказаних дій (застосувати властивості). Для кожної дії вставляти інший малюнок або змінювати копію раніше вставленого.
Наприклад, вставити малюнок та застосувати один художній ефект. Вставити наступний малюнок та застосувати один стиль малюнка і т. д.Об'єкт Малюнки. Художні ефекти, стилі, обрізування, повертання, зміна розміру вирівнювання.
5. Робота з об'єктом WordArt. Заливка, контур, текстові ефекти.6. Довільна робота зі слайдами.__________________
_________________________Урок 3. Створюємо презентацію
Етапи створення презентації1. Планування — визначення мети, сценарію та структури презентації. Цей етап називають підготовчим.2. Підготовка вмісту — пошук зображень, потрібних текстів та інших даних.3. Створення — створення слайдів на комп’ютері.4. Репетиція — перевірка та редагування готової презентації.
Як створити якісну презентацію?На етапі створення презентації на комп’ютері важливо враховувати такі поради щодо її оформлення:1. Кожний слайд має відображати одну думку.2. Заголовки мають бути короткими, привертати увагу аудиторії та узагальнювати головну думку.3. Текст пояснень має бути коротким і складатися з простих речень.4. Усього на слайді розміщують не більш ніж 6–8 рядків тексту.5. Кількість зображень на одному слайді — від 1 до 4.6. Підписи до ілюстрацій доцільно розміщувати знизу.7. Усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі. Їх роблять не надто яскравими.8. Для використаних цитат, графіків, зображень із зовнішніх джерел слід вказувати посилання.________Урок 2. Об’єкти електронної презентації.
Переглянути відео для ознайомлення
Завантажити презентацію ПрезентаціяПереглянути її. Записати визначення: комп'ютерні презентації, слайд.Записати перелік об'єктів презентації.Записати в зошит, які об'єкти використаній в цій презентації.
Поміркуй. Які недоліки має презентація?
____________Урок 1. Поняття про презентацію. Загальні питання
Переглянути відео для ознайомленняВиконати вправи (за бажанням)
_______________________________________________
І семестр
Тема 19. Творчий проєкт
Завдання. Виконати проєкт на довільну тему з дотримання наступних вимог:1. Створюється в папці D: зі своїм прізвищем та класом (Петренко 5-Д)2. Назва папки Мій проєкт3. Має містити не менше 2 вкладений папок4. В кожній папці має бути хоча б один файл або папка5. Не менше одного текстового файлу *.txt або документу Microsoft Word *docx6. Не менше двох графічних зображень, які слід перейменувати відповідно до проєкту.
____________________________Тема 17. Розв’язування компетентнісних завдань
1. (2 б) Запиши у зошит синоніми кореневої папки та дії над папками та файлами.Коренева папка має синоніми Логічний диск, Локальний диск, Том.Виконати завдання за описом.
1. (2 б) Створити папку та назвати її Прізвище клас (приклад запису - Іваненко 5-Б) або зайти в свою папку, що створена раніше на даному комп'ютері. Створити папку та назвати її РКЗ. Відкрити її та створити в ній три папки. Назвати їх 1, 2, 3.
2. (2 б) В папку 1 зберегти 5 зображень з інтернету про мозаїку по деревині. Перейменувати їх (F2 або контекстне меню > Перейменувати) Зображення 1, Зображення 2 і т. д.
3. (2 б) В папці 2 створити текстовий документ мозаїка.txt. Знайти, скопіювати та вставити в документ один абзац про мозаїку по деревині. Зберегти документ.
4. (2 б) Скопіювати одне зображення з папки 1 в папку 3.
5. (2 б) В папці 3 створити текстовий документ інформація.txt. Виділити файл зображення, який скопійований, клікнути на піктограму "Властивості" цього файлу та записати в файл інформація.txt яким застосунком відкривається, розташування (шлях до файлу), розмір.
Домашнє завданняПідручник, сторінка 77 (параграф 7). Виписати визначення Контекстне меню та виписати за зображенням команди - дії над файлами.______________________Урок 16. Розв'язування компетентнісних завдань Об'єкти файлової системи
Табличка для оцінюванняВкладку не закривайте!
2. Запиши у зошит
Різні об’єкти файлової системи у вікнах операційної системи Windows зображуються піктограмами.
На комп’ютерах, де встановлено ОС Windows, стандартними папками, які ще називають системними Комп’ютер, Бібліотеки, Мережа, Кошик. Робочий стіл — це теж системна папка.
Користувацька папка – це папка, створена користувачем.
3. Прочитай уважно та запам'ятай
Про файл можна дізнатися певні відомості, клікнувши правою клавішею миші на файлові та обравши зі списку властивості.
В діалоговому вікні є декілька вкладок. Можна дізнатися загальну інформацію або докладну.
4. Запиши визначення
Шлях до об’єкта файлової системи — це скінченний упорядкований набір імен, розділених символом «\». Він починається з кореневої папки і включає всі імена вкладених папок.
Приклад. Файл "Інформатика" розміщений за наступним шляхом D:\папка1\папка2\папка3\Інформатика
5 Практичне завдання.
1. Створити необхідні папки та файли за їх шляхом. "Прізвище клас" - означає назвати папку своїм прізвищем та вказати клас: Іванюк 5-Д
D:\прізвище клас\малюнки для випалюванняD:\прізвище клас\малюнки для випалювання\складніD:\прізвище клас\малюнки для випалювання\простіD:\прізвище клас\роботи з випалюванням\фотоD:\прізвище клас\малюнки для випалювання\збірка малюнків.docx
ІІ семестр
Завдання 3. (3 бали). Створити новий слайд. Скопіювати та вставити текстовий список. Зробити, щоб кожний пункт списку входив по іншому після клацання. Після виходу всіх пунктів застосувати до всього тексту будь-який ефект виходу після клацання. Додайте малюнок.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
Завдання (10-12 балів). Виконай презентацію на тему "Безпека та Інтернет". Кількість слайдів 3 і більше. Мають бути власно створені малюнки (виконані засобами малювання PowerPoint), можуть бути використані малюнки з мережі Інтернет.
Виконати вправи (за бажанням)
_______________________________________
І семестр
Тема 19. Творчий проєкт
Тема 17. Розв’язування компетентнісних завдань
Виконати завдання за описом.
1. (2 б) Створити папку та назвати її Прізвище клас (приклад запису - Іваненко 5-Б) або зайти в свою папку, що створена раніше на даному комп'ютері. Створити папку та назвати її РКЗ. Відкрити її та створити в ній три папки. Назвати їх 1, 2, 3.
2. (2 б) В папку 1 зберегти 5 зображень з інтернету про мозаїку по деревині. Перейменувати їх (F2 або контекстне меню > Перейменувати) Зображення 1, Зображення 2 і т. д.
3. (2 б) В папці 2 створити текстовий документ мозаїка.txt. Знайти, скопіювати та вставити в документ один абзац про мозаїку по деревині. Зберегти документ.
4. (2 б) Скопіювати одне зображення з папки 1 в папку 3.
5. (2 б) В папці 3 створити текстовий документ інформація.txt. Виділити файл зображення, який скопійований, клікнути на піктограму "Властивості" цього файлу та записати в файл інформація.txt яким застосунком відкривається, розташування (шлях до файлу), розмір.
2. У браузері знайти зображення для випалювання та вироби з випалюванням. Зберегти їх у папку "фото".
Вкладку не закривайте!
_________Тема 15. Файли та папки
Основні визначення та інформація
Файлом називають набір даних, що зберігається в пам’яті комп’ютера та має ім’я, і в процесі зберігання, передавання та опрацювання вважається єдиним цілим.Щоб розпізнати вміст файлів, використовують ім’я файла, яке складається з двох частин, розділених між собою крапкою — назва.розширення. Наприклад, dani.txt - текстовий файл, kalyna.mp3 - аудіо файл, tryzub.jpg - графічний файл.
Файли можна розмістити в папках. Кожна папка має своє ім’я. У папці можуть бути інші папки — такі папки називають вкладеними.
Папка — це елемент файлової системи, контейнер для зберігання файлів та інших папок.
Папка має синоніми: каталог, директорія.
Коренева папка — головна папка на диску, каталог найвищого рівня. Кореневі каталоги позначають латинськими літерами.
Файлова система — спосіб організації даних для зберігання на зовнішніх носіях даних у вигляді файлів і папок на комп’ютері.
Шлях до об’єкта файлової системи — це скінченний упорядкований набір імен, розділених символом «\». Він починається з імені пристрою і включає всі імена вкладених папок. Наприклад, запис D:\Світова література\Казки\Твори\Соловей.txt.
Ярлик — файл, що містить адресу потрібного об’єкта файлової системи.
Пояснення від ШІ.
Файл - це як контейнер для зберігання інформації. Уяви собі коробку, в якій лежить фотографія, малюнок або текст. Файл - це така ж коробка, тільки для комп'ютера.
Папка - це як шафа для зберігання файлів. Уяви собі шафу, в якій ти зберігаєш різні коробки з фотографіями, малюнками та текстами. Папка - це така ж шафа, тільки для комп'ютера. Вона допомагає нам організувати файли та легко їх знайти.____________________
Тема 14. Програмне забезпечення
Презентація завантажити
Вправи на закріплення знань
https://learningapps.org/1754637
https://learningapps.org/2748082
Домашнє завдання
1. Запиши та вивчи визначення
Комп’ютерна програма — це набір інструкцій, які може виконати комп’ютер і які призначені для вирішення певного набору завдань.
Операційна система — це набір програм, який забезпечує управління роботою комп’ютера.
Ліцензія — у загальному значенні це документ, у якому зазначається дозвіл на використання об’єкта чи процесу.
2. Замалюй у зошиті схему
______________________________________________
Тема 13. Безпека в мережі Інтернет.
Кожне виконане завдання оцінюється 2 б.Для оцінювання виконай табличку від руки в зошитіЗавдання 1. Виконайте вправу . Вкладку не закривайте!
Завдання 2. Виконайте в зошиті схему
Завдання 4. Уважно прочитай та запиши у зошит визначення
Завдання 2. Виконайте в зошиті схему
Комп’ютерний вірус — це комп’ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення.
Кібербулінг - свідоме цькування та приниження особи за допомогою сучасних електронних технологій.
Фішинг - спосіб отримання особистих данизх за допомогою несправжніх сайтів.
Завдання 6. Перевірка домашнього завдання.
Домашнє завдання.
1. Перегляньте відео. Запишіть перелік загроз користувачам Інтернету
2. Прочитайте пам'ятку
Тема 12. Критичне оцінювання інформації
Факт - це подія або явище, що відбулося в дійсності, зафіксоване та істинне.
Судження - це висловлювання про предмет або явище, що виражається розповідними реченнями, є істинним або хибним.
Критично мислити означає, піддавати сумніву інформацію та намагатися спростувати чи підтвердити її.
Практична роботаЗнайди кожну наступну інформацію на трьох, запиши знайдену інформацію та адреси сайтів у таблицю (зразок https://pryroda.in.ua):
1. Скільки міст з населенням понад мільйон в Україні?
2. Скільки жителів у Вінниці?
3. Яка найглибша станція метро у світі?
Домашнє завдання.
Переглянь відео
Склади сенкан за зразком "Інформація" Дивись приклад про зайчика.
_______________________________________
Тема 11. Розв'язування завдань
1. Вправа "Складові системного блоку" (2 бали)2. Запиши у зошит адреси пошукових систем. Прочитай алгоритм пошуку (2 бали)3. Дай письмово у зошиті короткі відповіді на запитання: (2 бали)
4. Знайди за допомогою пошукової системи наступну інформацію, та запиши у зошит (2 бали):
а. Скільки міліметрів має один дюйм?б. Скільки штатів мають США?в. Яке найдовше місто Європи? Яка його довжина?г. Яке найдорожче дерево в світі?д. В якому місті України є завод для виготовлення сонячних панелей?
5. Вправа "Встав пропущені слова". (2 бали)
6. Перевірка домашнього завдання (2 бали)
Домашнє завдання.Запиши невідомі тобі поради у зошит (виділені жирним шрифтом)___________
Тема 10. Пошукові системи
Виконай у зошиті табличку для оцінювання
1. Перевірка домашнього завдання (2 бали)
2. Вікторина (2 бали)
3. Кросворд (2 бали)
4. Перегляньте відео. (2 бали)Починайте перегляд з часу 2 хв. 28 с., завершіть о 6 хв. 27 с.
(для початку посуньте бігунок у відповідне положення)5. Запиши виділені відомості фіолетовим кольором у зошит (2 бали)
Найпростіше знайти інформацію, якщо відома адреса потрібного ресурсу. Однак досить часто така адреса невідома. Тоді використовують спеціальні сайти — пошукові системи.
Пошукова система — це програми, призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами.
Кожна веб-сторінка з пошуковою системою містить рядок для введення пошукової фрази.
Ключові слова — слово або кілька слів, за якими здійснюється пошук потрібних відомостей.
Логічні оператори або лайфхаки для розширеного пошуку
Поєднання ключових слів І або & - пошук за всіма ключовими словами.
Логічний оператор АБО чи OR - пошук за одним із ключових слів (синоніми).
Логічний оператор НЕ чи NOT - пошук з виключенням ключового слова.
Лапки - дослівний пошук виразу або словосполучення.
(для початку посуньте бігунок у відповідне положення)
6. Знайди інформацію в пошукові системі Google. Запиши відповіді у зошит (2 бали)
Коли в Україні вперше з'явився Інтернет?
Який був перший український сайт?
Домашнє завдання.
Вибрати правильну відповідь та записати в зошит номер питання та букву, яка вказує на правильну відповідь (1-А, 2_б, 3-В...)
1. Пошукові системи – програми, що:А. Призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами
Б. Використовуються для пошуку лише зображень
В. Використовуються лише для пошуку музики
2. Слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках, називають:
А. Визначними
Б. Визначальними
В. Пошуковими
Г. Ключовими
3. Для того щоб отримати відомості про видатного вченого в галузі інформатики В. Глушкова, у рядку пошуку слід ввести ключові слова:
А. Відомості про видатного вченого
Б. інформатика І Глушков
В. Інформатика
4. Загальновідомою є пошуковою системою:
А. Чат GPT
Б. Фейсбук
В. Google
Г. Instagram
5. Якщо між словами у пошуку поставити І, то...
А. Буде знайдена інформація з обома словами
Б. Буде знайдена інформація з одним із слів
В. Буде знайдена інформація без вказаних слів
6. Якщо пошуковий запит розмістити в "лапках"
А. Буде знайдена приблизно така інформація
Б. Будуть знайдені сторінки з точним запитом в лапках
В. Будуть знайдені зображення за запитом
Тема 9. Пошук інформації
Інтернет — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери по всьому світу.
Документи, що зберігаються в Інтернеті, пов'язані між собою гнучкою системою посилань, яку створюють їх автори.
Лінк або посилання – активний елемент на веб-сторінці для переходу на інші сторінки.
Веб-сторінка — це документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо.
Як правило, веб-сторінки об'єднують за темами або за призначенням у веб-сайти.
Веб-сайт — це група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику.
WWW (World Wide Web) – служба Інтернету, що пов'язує веб-сторінки в усьому світі.
Браузер — це програма, призначена для перегляду веб-сторінок і розміщених на них текстових, графічних та мультимедійних даних (відео, музики тощо).
__________
Тема 8. Контрольна підсумкова робота
Домашнє завдання (за бажанням).
Написати коротке повідомлення про один із браузерів. Використати вказане джерело інформації.
_________________________
Тема 7. Розв'язування компетентнісних завдань
Увага! Відкриті вкладки з виконаними вправами не ЗАКРИВАТИ! Після проходження всіх вправ підняти руку для перевірки та оцінювання.
Вправа 1. Пристрої введення та виведенняhttps://learningapps.org/view982212
Вправа 2. Пристрої роботи з данимиhttps://learningapps.org/view988063
Вправа 3. Інформація
https://learningapps.org/view26525804
Вправа 4. Комп'ютерні мережі
https://learningapps.org/view1506168
Вправа 5. Комп'ютерні мережі
https://learningapps.org/watch?v=pvhftxj2t23
Вправа 6. Дані та повідомлення
https://learningapps.org/view16769251
______
Тема 6. Локальні та глобальні комп’ютерні мережі
Мере́жа — сукупність яких-небудь шляхів, ліній зв'язку, каналів тощо, розташованих на певній території.Комп’ютерна мережа — це інформаційна система, призначена для організації зв’язку між комп’ютерними пристроями.Комп’ютерні мережі:- за призначенням: освітні, науково-дослідницькі, обчислювальні тощо.- за територією: персональні (PAN), локальні (LAN), глобальні (WAN).- за способом передачі інформації: кабельні, бездротові.Послуга підключення до Інтернету надається провайдером. Інтернет-провайдер — це компанія, яка надає своїм споживачам та клієнтам доступ до Інтернету за певну плату, як правило, щомісячну.Сервер — це комп'ютер у локальній чи глобальній мережі, який надає користувачам свої обчислювальні і дискові ресурси.Дата-центр — це спеціалізована будівля для розміщення серверного устаткування клієнта з метою забезпечення надійності та безперебійності його роботи.Обладнання для мережі
Комутатор (хаб) — мережевий пристрій, через який здійснюється зв’язок між комп’ютерами в локальній мережі.
Мережева плата (карта) — пристрій, що розміщується всередині комп’ютера та забезпечує його зв’язок із комутатором або роутером.
Модем (скорочення від «модулятор-демодулятор») — пристрій, що дає змогу комп’ютерам передавати дані зовнішніми (некомп’ютерними) лініями зв’язку.
Роутер (маршрутизатор) — мережевий пристрій, що забезпечує обмін даними між мережами або частинами мереж на основі певних правил.
Wi-Fi адаптер — це пристрій для приймання та передавання Wi-Fi сигналів.
Кабелі
Оптоволоконний кабель на відміну від телефонного кабеля має пропускну здатність в рази вищу, коштує практично так само, як і телефонний і забезпечує стабільну роботу інтернету за рахунок стійкості до радіоперешкод та погодних умов.
Вита пара - дешевий та простий у монтажі кабель для локальних мереж.
Вправи
Вправа на закріплення https://learningapps.org/watch?v=pvhftxj2t23Творча вправа з пошуком в інтернеті https://learningapps.org/view2526219
Додаткове завдання (виконується за бажанням)Прочитати матеріал.____________
Обладнання для мережі
Комутатор (хаб) — мережевий пристрій, через який здійснюється зв’язок між комп’ютерами в локальній мережі.
Мережева плата (карта) — пристрій, що розміщується всередині комп’ютера та забезпечує його зв’язок із комутатором або роутером.
Модем (скорочення від «модулятор-демодулятор») — пристрій, що дає змогу комп’ютерам передавати дані зовнішніми (некомп’ютерними) лініями зв’язку.
Роутер (маршрутизатор) — мережевий пристрій, що забезпечує обмін даними між мережами або частинами мереж на основі певних правил.
Wi-Fi адаптер — це пристрій для приймання та передавання Wi-Fi сигналів.
Кабелі
Оптоволоконний кабель на відміну від телефонного кабеля має пропускну здатність в рази вищу, коштує практично так само, як і телефонний і забезпечує стабільну роботу інтернету за рахунок стійкості до радіоперешкод та погодних умов.
Вита пара - дешевий та простий у монтажі кабель для локальних мереж.
Тема 5. Інформація та повідомлення
Людина
сприймає безліч повідомлень із навколишнього світу за допомогою п’яти органів
чуття — зору, слуху, нюху, смаку, дотику. Наприклад: спів птахів, жест
«Увага!», відчуття «солоне», вигляд рослини, запах їжі.
візуальні (ті, що сприймаються зором);
звукові (ті, що сприймаются на слух);
смакові (ті, що сприймаються на смак);
нюхові (ті, що сприймаються на нюх);
тактильні (ті, що сприймаються органами дотику).
Сигнал — зміна фізичної величини (наприклад, температури,
тиску повітря, світлового потоку, сили струму тощо), що використовується для
пересилання даних. Саме завдяки цій зміні сигнал може нести в собі певну
інформацію.
Дані — це повідомлення, подані за допомогою певної системи
знаків, наприклад, літер, цифр, нот.
Інформація — будь-які відомості або дані, які можуть бути
збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Вправа1 https://learningapps.org/watch?v=py79ptin523
Вправа 2 https://learningapps.org/view5568126
Вправа 3 https://learningapps.org/view16763478
Вправа 4 https://learningapps.org/view1255707
_______________
Тема 4. Розв'язування компетентнісних завдань
Виконайте вправи за посиланнями
____________
___________
Тема 1. Поняття про інформаційні технології
______
_
2 семестр
Урок 19. Практична робота 1.
Теоретична довідка.
Файловий менеджер — комп’ютерна програма, що призначена для роботи користувача з файловою системою.
За допомогою файлового менеджера можна виконувати дії з об’єктами файлової системи.
Виділення декількох об'єктів:
- якщо об’єкти, розташовані поруч, можна виконати протягування мишею, окресливши прямокутник навколо потрібних об’єктів;
- для виділення блоку об’єктів можна також виділити перший з об’єктів клацанням миші на ньому, натиснути клавішу Shift і, утримуючи її, клацнути мишею на останньому потрібному об’єкті;
- якщо об’єкти, які необхідно виділити, розташовані не поруч, то необхідно виділити кожний з них клацанням миші, утримуючи натисненою клавішу Ctrl.
- щоб виділити всі об’єкти папки, можна натиснути комбінацію клавіш Ctrl+A .
Копіювати й переміщувати файли та папки від папки-джерела до папки-приймача можна за допомогою буфера обміну.
Буфер обміну — частина пам’яті комп’ютера, призначена для тимчасового зберігання об’єктів.
Працювати з об'єктами файлової системи можна через команди контекстного меню або використати комбінації клавіш.
Завдання практичної роботи
1. Створити папку та назвати її своїм прізвищем або зайти в свою папку, що створена раніше. Створити папку та назвати її ПР1. Відкрити її та створити три папки. Назвати їх Завдання1, Завдання2, Завдання3.
2. В папці Завдання1 створити текстовий документ та перейменувати його тризуб.txt . Знайти в мережі Інтернет інформацію про затвердження Державного Герба України. Скопіювати її та вставити в документ тризуб.txt . Зберегти документ (Ctrl+S).
3. В папку Завдання 2 зберегти 3 зображення з інтернету про Державний Герб України. Перейменувати їх (F2) Зображення 1, Зображення 2 і т. д.
4. В папці Завдання2 створити текстовий документ та перейменувати його факти.txt . Знайти в мережі Інтернет інформацію про цікаві факти про Державний Герб України. Скопіювати її та вставити в документ факти.txt . Зберегти документ (Ctrl+S).
4. Скопіювати за допомогою комбінації клавіш всі файли з папки Завдання 1 та Завдання 2 в папку Завдання 3. Підняти руку для перевірки учителем виконаного завдання.
___________
Урок 20. Тема 18.
Незалежно від розміщення папок джерела та приймача, при перетягуванні файла за допомогою лівої кнопки миші завжди виконуватиметься:
- копіювання об’єктів перетягуванням — при натисненій клавіші Ctrl;
- переміщення об’єктів перетягуванням — при натисненій клавіші Shift.
Файли та папки, що видаляються із жорсткого диска комп’ютера, переміщуються в папку Кошик.
Видалити виділені об’єкти можна різними способами:
- вибрати вказівку Видалити з контекстного меню;
- перетягнути мишею виділені об’єкти на значок Кошика.
Якщо файли чи папки були видалені помилково, їх можна відновити. Для цього слід відкрити вікно папки Кошик, виділити об’єкт, видалений випадково, і натиснути кнопку Відновити.
Урок 18. Розв’язування компетентнісних завдань
Виконати завдання за описом.
1. Створити папку та назвати її своїм прізвищем або зайти в свою папку, що створена раніше. Створити папку та назвати її РКЗ. Відкрити її та створити три папки. Назвати їх 1, 2, 3.
2. В папку 1 зберегти 5 зображень з інтернету про мозаїку по деревині. Перейменувати їх (F2) Зображення 1, Зображення 2 і т. д.
3. В папці 2 створити текстовий документ мозаїка.txt. Знайти, скопіювати та вставити в документ один абзац про мозаїку по деревині. Зберегти документ.
4. В папці 3 створити текстовий документ інформація.txt. Скопіювати файл з папки 1 в папку 3. Відкрити вкладку "Властивості" цього файлу та записати в файл інформація.txt розмір файлу, яким застосунком відкривається, розташування (шлях до файлу), ширина і висота в пікселях.
____________________
Урок 17. Об'єкти файлової системи.
Розв'язування компетентнісних завдань
Різні об’єкти файлової системи у вікнах операційної системи Windows зображуються піктограмами.
Об'єктами файлової системи є файли, папки, ярлики, носії інформації.
На комп’ютерах, де встановлено ОС Windows, стандартними папками, які ще називають системними Комп’ютер, Бібліотеки, Мережа, Кошик. Робочий стіл — це теж системна папка.
Користувацька папка – це папка, створена користувачем.
Про файл можна дізнатися певні відомості, клікнувши правою клавішею миші на файлові та обравши зі списку властивості.
В діалоговому вікні є декілька вкладок. Можна дізнатися загальну інформацію або докладну.
Урок 16. Файли та папки
Основні визначення та інформація
Файлом називають набір даних, що зберігається в пам’яті комп’ютера та має ім’я.
Щоб розпізнати вміст файлів, використовують розширення. Ім’я файла складається з двох частин, розділених між собою крапкою — назва.розширення. Наприклад, dani.txt.
Файли можна розмістити в папках. Кожна папка має своє ім’я. У папці можуть бути інші папки — такі папки називають вкладеними.
Файлова система — спосіб організації даних для зберігання на зовнішніх носіях даних у вигляді файлів і папок на комп’ютері.
Шлях до об’єкта файлової системи — це скінченний упорядкований набір імен, розділених символом «\». Він починається з імені пристрою і включає всі імена вкладених папок. Наприклад, запис D:\Світова література\Казки\Твори\Соловей.txt.
Ярлик — файл, що містить адресу потрібного об’єкта файлової системи.
Урок 15. Програмне забезпечення
Презентація завантажити
Вправи на закріплення знань
https://learningapps.org/1754637
https://learningapps.org/2748082
Підвищений рівень
https://learningapps.org/1867109
Урок 13. Безпека в мережі Інтернет.
Перегляньте відео. Запишіть у зошит перелік загроз в інтернеті. Запишіть терміни: фішинг, кібербулінг та троллінг та запишіть ключові слова, які розкривають зміст терміну.Урок 12. Критичне оцінювання інформації
Факт - це подія або явище, що відбулося в дійсності, зафіксоване та істинне.
Судження - це висловлювання про предмет або явище, що виражається розповідними реченнями, є істинним або хибним.
Критично мислити означає, піддавати сумніву інформацію та намагатися спростувати чи підтвердити її.
Практична робота
Знайди кожну наступну інформацію на трьох, запиши знайдену інформацію та адреси сайтів у таблицю (зразок https://pryroda.in.ua):
1. Скільки міст з населенням понад мільйон в Україні?
2. Скільки жителів у Вінниці?
3. Яка найглибша станція метро у світі?
Домашнє завдання.
Склади сенкан за зразком "Інформація"
Дивись приклад про зайчика.
_______________________________________
Урок 10. Пошукові системи
Домашнє завдання. Вибрати правильну відповідь
А. Призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами
Б. Використовуються для пошуку лише зображень
В. Використовуються лише для пошуку музики
2. Слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках, називають:
А. Визначними
Б. Визначальними
В. Пошуковими
Г. Ключовими
3. Для того щоб отримати відомості про видатного вченого в галузі інформатики В. Глушкова, у рядку пошуку слід ввести ключові слова:
А. Відомості про видатного вченого
Б. Глушков В.
В. Інформатика
4. Загальновідомими є пошукові системи:
А. Твітер
Б. Фейсбук
В. Google
Г. Instagram
5. Якщо між словами у пошуку поставити І, то...
А. Буде знайдена інформація з обома словами
Б. Буде знайдена інформація з одним із слів
В. Буде знайдена інформація без вказаних слів
6. Якщо пошуковий запит розмістити в "лапках"
А. Буде знайдена приблизно така інформація
Б. Будуть знайдені сторінки з точним запитом в лапках
В. Будуть знайдені зображення за запитом
Урок 9. Пошук інформації
Інтернет — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери по всьому світу.
Документи, що зберігаються в Інтернеті, пов'язані між собою гнучкою системою посилань, яку створюють їх автори.
Лінк або посилання – активний елемент на веб-сторінці для переходу на інші сторінки.
Веб-сторінка — це документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо.
Як правило, веб-сторінки об'єднують за темами або за призначенням у веб-сайти.
Веб-сайт — це група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику.
WWW (World Wide Web) – служба Інтернету, що повязує веб-сторінки в усьому світі.
Браузер — це програма, призначена для перегляду веб-сторінок і розміщених на них текстових, графічних та мультимедійних даних (відео, музики тощо).
Урок 8.
Домашнє завдання.
Написати коротке повідомлення про один із браузерів. Використати вказане джерело інформації.
__________
Урок 7. Розв'язування компетентнісних завдань
https://learningapps.org/view982212
https://learningapps.org/view1704916
Вправа 3. Повідомлення, інформація. Інформаційні процеси. Дані
https://learningapps.org/view16763478
Вправа 4. Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси
https://learningapps.org/watch?v=py79ptin523
Вправа 5. Комп'ютерні мережі
https://learningapps.org/watch?v=pvhftxj2t23
______
Урок №6. Комп'ютерні мережі
Обладнання для мережі
Комутатор (хаб) — мережевий пристрій, через який здійснюється зв’язок між комп’ютерами в локальній мережі.
Мережева плата (карта) — пристрій, що розміщується всередині комп’ютера та забезпечує його зв’язок із комутатором або роутером.
Модем (скорочення від «модулятор-демодулятор») — пристрій, що дає змогу комп’ютерам передавати дані зовнішніми (некомп’ютерними) лініями зв’язку.
Роутер (маршрутизатор) — мережевий пристрій, що забезпечує обмін даними між мережами або частинами мереж на основі певних правил.
Wi-Fi адаптер — це пристрій для приймання та передавання Wi-Fi сигналів.
Кабелі
Оптоволоконний кабель на відміну від телефонного кабеля має пропускну здатність в рази вищу, коштує практично так само, як і телефонний і забезпечує стабільну роботу інтернету за рахунок стійкості до радіоперешкод та погодних умов.
Вита пара - дешевий та простий у монтажі кабель для локальних мереж.
Додаткове завдання (виконується за бажанням на окрему оцінку)
Інформаційний ресурс для навчальних вправ
Немає коментарів:
Дописати коментар