Тема 13. Створення та збереження файлу презентації
Створити презентацію на патріотичну темуВимоги: - 3-5 слайдів (2 бали)- використати різні 3 макети слайдів (2 бали)- використати різні об'єкти презентації (2 бали)- використати тему оформлення (вкладка Конструктор) (2 бали)- назвати файл з презентацією відповідно до обраної теми (2 бали)- зберегти файл в папці зі своїм прізвищем та класом яка знаходиться в кореневій папці D: (2 бали)
Тема 14. Етапи створення презентації і вимоги до її оформлення. Засоби керування демонстрацією
Завдання 1. Запиши тему уроку. Уважно прочитай етапи створення презентації та виконай у зошиті схему
Етапи створення презентації1. Планування — визначення мети, сценарію та структури презентації. Цей етап називають підготовчим.2. Підготовка вмісту — пошук зображень, потрібних текстів та інших даних.3. Створення — створення слайдів на комп’ютері.4. Репетиція — перевірка та редагування готової презентації.Завдання 2. Уважно прочитай поради щодо створення презентації Як створити якісну презентацію?На етапі створення презентації на комп’ютері важливо враховувати такі поради щодо її оформлення:1. Кожний слайд має відображати одну думку.2. Заголовки мають бути короткими, привертати увагу аудиторії та узагальнювати головну думку.3. Текст пояснень має бути коротким і складатися з простих речень.4. Усього на слайді розміщують не більш ніж 6–8 рядків тексту.5. Кількість зображень на одному слайді — від 1 до 4.6. Підписи до ілюстрацій доцільно розміщувати знизу.7. Усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі. Їх роблять не надто яскравими.8. Для використаних цитат, графіків, зображень із зовнішніх джерел слід вказувати посилання.
Завдання 3. Обери тему для презентації про українського винахідника.Використай чат з ШІ або пошукову систему Google для вибору теми. Зафіксуй тему в зошит. Завдання 4. Знайди та добери необхідний матеріал для презентації.Використай чат з ШІ або пошукову систему Google для пошуку інформації. Для збереження текстової інформації створи текстовий файл (*.txt) та назви його матеріали.Збережи у свою папку зображення, що можна використати у презентації.Інформації може бути більше ніж потрібно розмістити на слайдах!
Завдання 5. Почни створювати презентацію за обраною темою
Домашнє завданняЗапиши режими показу слайдів1. З початку - показ презентації з першого слайду2. З поточного слайда - показ презентації з обраного слайда3. Настроюваний показ - показ презентації зі змінами у порядку слайдів, упускання окремих слайдів
Запиши поради щодо оформлення презентаціїОформлення презентації1. Кожний слайд має відображати одну думку2. Заголовки мають бути короткими та узагальнювати головну думку3. Текст пояснень має бути коротким 4. Усього на слайді розміщують не більш ніж 6–8 рядків тексту5. Кількість зображень на одному слайді від 1 до 46. Усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі7. Для використаних джерел інформації слід вказувати посилання.______________________
Тема 12. Комп'ютерні презентації та моделі
Завдання 1. Прочитай та запиши виділену синім інформацію
Комп'ютерна презентація — це форма візуальної комунікації, що використовує програмні засоби для створення та демонстрації послідовності слайдів. Ці слайди або кадри містять різноманітні об'єкти: текст, зображення, графіки, аудіо та відео, з метою ефективної передачі інформації, ідей або концепцій певній аудиторії.
Завдання 2. Запиши виділену синім інформаціюВізуалізація повідомлень — це подання інформації у зоровій (графічній) формі, щоб зробити її зрозумілішою, наочнішою та легшою для сприйняття за допомогою діаграм, графіків, карт тощо.
Завдання 3. Запусти програму PowerPointВ меню Пуск знайди PowerPoint за відповідною іконкою з буквою Р
Спробуй вставити в слайд по одному різному об'єкту, які знаходяться на вкладці "Вставлення": зображення, фігури, SmartArt, Діаграма, Об'єкт WordArt.На вкладці Конструктор обери спочатку тему, потім обери варіант. Збережи файл у свою папку та назви Обєкти6. Покажи учителю домашнє завдання з теми 11
Домашнє завдання 1. Вивчи визначення комп'ютерної презентації та візуалізації повідомлень2. Запиши визначення (виділене синім кольором) та прочитай інформаціюМоделі в комп’ютерних презентаціях — це способи подання інформації у вигляді спрощеного зображення, схеми чи структури, які допомагають краще зрозуміти об’єкт, явище або процес.
Простіше кажучи: модель — це уявне або графічне відображення чогось реального.
Приклади моделей у презентаціях:
Схема будови (наприклад, модель комп’ютера або дерева);Діаграма чи графік (модель даних або процесів);3D-модель (наприклад, об’єкт у просторі);Мисленнєва або логічна модель (наприклад, блок-схема, що показує етапи дії).3. Переглянути відео для ознайомлення (за бажанням)
Спробуй вставити в слайд по одному різному об'єкту, які знаходяться на вкладці "Вставлення": зображення, фігури, SmartArt, Діаграма, Об'єкт WordArt.
_____________
Тема 11. Об’єкти та їх властивості. Зв’язки між об’єктами. Дії над об’єктами
Кожне правильно виконане завдання оцінюється двома балами
1. Прочитай інформацію завдання та запиши визначення у зошитФайлом називають набір даних, що зберігається в пам’яті комп’ютера та має ім’я, і в процесі зберігання, передавання та опрацювання вважається єдиним цілим.Щоб системі розпізнати вміст файлів та відкрити його за допомогою відповідної програми, до назви файла додають після крапки розширення. Наприклад, dani.txt - текстовий файл, kalyna.mp3 - аудіо файл, tryzub.jpg - графічний файл.
2. Прочитай інформацію завдання та запиши визначення у зошит
Файли можна розмістити в папках. Кожна папка має своє ім’я. У папці можуть бути інші папки — такі папки називають вкладеними. Перша папка вважається кореневою і позначається літерою з двокрапкою: D: Папка має синоніми: каталог, директорія.
ЗАПАМ'ЯТАЙ! Папка не має розширенняПапка — це елемент файлової системи, контейнер для зберігання файлів та інших папок.
Шлях до об’єкта файлової системи — це скінченний упорядкований набір імен, розділених символом «\».
Шлях файла починається з кореневої папки і включає всі імена вкладених папок. 

Приклад. Файл "Інформатика" розміщений за наступним шляхом D:\папка1\папка2\папка3\Інформатика.docx
3. Уважно почитай та подивись як створити папку. Виконай практичне завдання1. Клікнути двічі лівою клавішею по іконці з ПК3. Варіант 1.У меню зверху клікнути на іконці Створити папку
Варіант 2. У вільному місці клікнути правою клавішею миші та у контекстному меню обрати Створити і у відкритому списку обрати ПапкуСтворити необхідні папки та файли за їх шляхом або схемою Зверни увагу! "Прізвище клас" - означає назвати папку своїм прізвищем та вказати клас: Іванюк 5-Д. Якщо папки у шляху до файла повторюються, то це означає, що вона має вкладені папки і папку слід створити в останній. Тобто в відкритій папці з прізвищем та ім'ям створюється папка "малюнки для випалювання", в цій папці створюють дві папки та файл.ШляхиD:\прізвище клас\малюнки для випалюванняD:\прізвище клас\малюнки для випалювання\складніD:\прізвище клас\малюнки для випалювання\фотоD:\прізвище клас\малюнки для випалювання\збірка малюнків.docx
Схема
Варіант 2. У вільному місці клікнути правою клавішею миші та у контекстному меню обрати Створити і у відкритому списку обрати Папку
У браузері Chrome знайти 4 зображення для випалювання та збережи їх у папку фото.
5. Уважно прочитай про дії з об'єктами та виконай практичне завданняЗ файлами та папками можна виконати наступні дії: перейменовування, копіювання, вирізування, видалення.
Для перейменування слід обрати файл одним кліком лівої клавіші потім клікнути правою клавішею миші та в меню обрати Перейменувати (або натиснути клавішу F2). У рамці вводять з клавіатури нову назву. Увага! Перейменовувати розширення файлу не можна, змінюють назву до крапки.Для копіювання слід обрати файл або папку одним кліком лівої клавіші миші потім клікнути правою клавішею миші та в меню обрати Копіювати (або натиснути клавішу Ctrl+C). Далі обирають, відкривають або створюють папку, в яку має вставлятися скопійований об'єкт і клікають правою клавішею миші та в меню обирають Вставити (або натиснути клавішу Ctrl+V). Файл буде в обох папках.
Для вирізування слід обрати файл або папку одним кліком лівої клавіші миші потім клікнути правою клавішею миші та в меню обрати Копіювати (або натиснути клавішу Ctrl+X). Далі обирають, відкривають або створюють папку, в яку має вставлятися скопійований об'єкт і клікають правою клавішею миші та в меню обирають Вставити (або натиснути клавішу Ctrl+V). Файл буде тільки в останній папці.
Для видалення папки або файлу слід обрати файл або папку одним кліком лівої клавіші миші потім натиснути клавішу Delete.
Практичне завдання. Виріж два зображення з папки Фото та встав їх у парку Складні.Перейменуй ці файли, назвавши їх 001 та 002.Пам'ятай, крапку в імені файла видаляти не можна і розширення файла змінювати не можна
6. Виконай кросвордВкладку не закривайте!
Домашнє завдання1. Запиши визначення
Коренева папка — головна папка на диску, каталог найвищого рівня. Кореневі каталоги позначають латинськими літерами.
Файлова система — спосіб організації даних для зберігання на зовнішніх носіях даних у вигляді файлів і папок на комп’ютері.
Ярлик — файл, що містить адресу потрібного об’єкта файлової системи.
2. Прочитай пояснення від штучного інтелекту
Файл - це як контейнер для зберігання інформації. Уяви собі коробку, в якій лежить фотографія, малюнок або текст. Файл - це така ж коробка, тільки для комп'ютера.
Папка - це як шафа для зберігання файлів. Уяви собі шафу, в якій ти зберігаєш різні коробки з фотографіями, малюнками та текстами. Папка - це така ж шафа, тільки для комп'ютера. Вона допомагає нам організувати файли та легко їх знайти.________________
Тема 10 Тематичне (підсумкове) оцінювання з теми "Інформаційні процеси та системи"
Додаткове завдання
1. Дай письмово у зошиті короткі відповіді на запитання: (2 бали)
а. Для чого призначений "павук"?б. Що і для чого зберігає дані у сховищі, які зібрані пошуковим роботом?
2. Знайди за допомогою пошукової системи наступну інформацію, та запиши у зошит (2 бали):
а. Скільки міліметрів має один дюйм?б. Скільки штатів мають США?в. Яке найдовше місто Європи? Яка його довжина?г. Яке найдорожче дерево в світі?д. В якому місті України є завод для виготовлення сонячних панелей?
3. Вправа "Встав пропущені слова". (2 бали)
__________________
Тема 9. Авторське право. Критичне оцінювання інформації. Інтернет-загрози. Кожне виконане завдання оцінюється 2 б.Для оцінювання виконай табличку від руки в зошитіЗавдання 1. Запишіть у зошит тему уроку та наступні визначення
Факт - це подія або явище, що відбулося в дійсності, зафіксоване та істинне.
Судження - це висловлювання про предмет або явище, що виражається розповідними реченнями, є істинним або хибним.
Критично мислити означає, піддавати сумніву інформацію та намагатися спростувати чи підтвердити її.
Завдання 3. Уважно прочитай та запиши у зошит визначення
Комп’ютерний вірус — це комп’ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення.
Кібербулінг - свідоме цькування та приниження особи за допомогою сучасних електронних технологій.
Фішинг - спосіб отримання особистих даних за допомогою несправжніх сайтів.
Завдання 5. Практична робота
Для перевірки інформації використовують метод трьох джерел. Знайди кожну наступну інформацію на трьох сайтах, запиши знайдену інформацію та адреси сайтів у таблицю (зразок запису адреси сайту https://pryroda.in.ua). Чи співпадає інформація?
1. Скільки міст з населенням понад мільйон в Україні?
2. Скільки жителів у Вінниці?
3. Яка найглибша станція метро у світі?
1. Скільки міст з населенням понад мільйон в Україні?
2. Скільки жителів у Вінниці?
3. Яка найглибша станція метро у світі?
Завдання 6. Виконайте вправу "Парочки". Вкладку не закривайте!Домашнє завдання.
1. Перегляньте відео. Усно дай відповідь про загрози користувачам Інтернету
2. Прочитайте пам'ятку 3. Творче завдання (виконується за бажанням). Склади сенкан "Інформація"
Дивись схему складання та приклад про зайчика.
_______________________________________
Тема 8. Робота в мережах
Виконай у зошиті табличку для оцінювання

1. Вікторина (2 бали)
2. Кросворд (2 бали)
3. Перегляньте відео. (2 бали)Починайте перегляд з часу 2 хв. 28 с., завершіть о 6 хв. 27 с.
(для початку посуньте бігунок у відповідне положення)
4. Запиши виділені відомості синім кольором у зошит (2 бали)
Найпростіше знайти інформацію, якщо відома адреса потрібного ресурсу. Однак досить часто така адреса невідома. Тоді використовують спеціальні сайти — пошукові системи.
Пошукова система — це програми, призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами.
Кожна веб-сторінка з пошуковою системою містить рядок для введення пошукової фрази.
Ключові слова — слово або кілька слів, за якими здійснюється пошук потрібних відомостей.
5. Запиши у зошит логічні оператори або лайфхаки для розширеного пошуку (2 бали)
Поєднання ключових слів І або & - пошук за всіма ключовими словами.
Логічний оператор АБО чи OR - пошук за одним із ключових слів (синоніми).
Логічний оператор НЕ чи NOT - пошук з виключенням ключового слова.
Лапки - дослівний пошук виразу або словосполучення.
(для початку посуньте бігунок у відповідне положення)
6. Знайди інформацію в пошукові системі Google. Запиши відповіді у зошит (2 бали)
Коли в Україні вперше з'явився Інтернет?
Який був перший український сайт?
Дізнайся, яка країна найбільша за населенням та яка — найменша.
Яке найвище дерево на планеті та яка його висота?
Пошук інформації в мережі Інтернет
Мере́жа — сукупність яких-небудь шляхів, ліній зв'язку, каналів тощо, розташованих на певній території.Комп’ютерна мережа — це інформаційна система, призначена для організації зв’язку між комп’ютерними пристроями.Комп’ютерні мережі:- за призначенням: освітні, науково-дослідницькі, обчислювальні тощо.- за територією: персональні (PAN), локальні (LAN), глобальні (WAN).- за способом передачі інформації: кабельні, бездротові.Послуга підключення до Інтернету надається провайдером. Інтернет-провайдер — це компанія, яка надає своїм споживачам та клієнтам доступ до Інтернету за певну плату, як правило, щомісячну.Сервер — це комп'ютер у локальній чи глобальній мережі, який надає користувачам свої обчислювальні і дискові ресурси.Дата-центр — це спеціалізована будівля для розміщення серверного устаткування клієнта з метою забезпечення надійності та безперебійності його роботи.Обладнання для мережі
Комутатор (хаб) — мережевий пристрій, через який здійснюється зв’язок між комп’ютерами в локальній мережі.Модем (скорочення від «модулятор-демодулятор») — пристрій, що дає змогу комп’ютерам передавати дані зовнішніми (некомп’ютерними) лініями зв’язку.Роутер (маршрутизатор) — мережевий пристрій, що забезпечує обмін даними між мережами або частинами мереж на основі певних правил.Модем — підключає до Інтернету.Роутер — роздає Інтернет усім пристроям.Комутатор — з’єднує комп’ютери між собою.
Wi-Fi адаптер — це пристрій для приймання та передавання Wi-Fi сигналів.
Мережева плата (карта) — пристрій, що розміщується всередині комп’ютера та забезпечує його зв’язок із комутатором або роутером.КабеліОптоволоконний кабель на відміну від телефонного кабеля має пропускну здатність в рази вищу, коштує практично так само, як і телефонний і забезпечує стабільну роботу інтернету за рахунок стійкості до радіоперешкод та погодних умов. Вита пара - дешевий та простий у монтажі кабель для локальних мереж.Інтернет — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери по всьому світу.
Комутатор (хаб) — мережевий пристрій, через який здійснюється зв’язок між комп’ютерами в локальній мережі.
Мережева плата (карта) — пристрій, що розміщується всередині комп’ютера та забезпечує його зв’язок із комутатором або роутером.
Інтернет — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери по всьому світу.
Документи, що зберігаються в Інтернеті, пов'язані між собою гнучкою системою посилань, яку створюють їх автори.
Лінк або посилання – активний елемент на веб-сторінці для переходу на інші сторінки.
Веб-сторінка — це документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо.
Як правило, веб-сторінки об'єднують за темами або за призначенням у веб-сайти.
Веб-сайт — це група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику.
WWW (World Wide Web) – служба Інтернету, що пов'язує веб-сторінки в усьому світі.
Браузер — це програма, призначена для перегляду веб-сторінок і розміщених на них текстових, графічних та мультимедійних даних (відео, музики тощо).
Вправи
Вправа на закріплення https://learningapps.org/watch?v=pvhftxj2t23Творча вправа з пошуком в інтернеті https://learningapps.org/view2526219
Додаткове завдання (виконується за бажанням)Прочитати матеріал.____________
- для навчання й інтернету;
- для ігор;
- для малювання чи монтажу відео;
- для роботи з текстами й документами.
Від цього залежатиме, які частини потрібно вибрати. Слід зауважити, що компоненти системного блока з більшою продуктивністю та швидкодією дорожчі і навпаки. Тому потрібно знайти баланс між продуктивністю та вартістю.
Основні частини комп’ютера

- Якщо для навчання та інтернету – потрібен простий комп’ютер: середній процесор, 8 ГБ оперативної пам’яті, невеликий SSD.
- Якщо для ігор – потрібна потужна відеокарта, швидкий процесор і більше оперативної пам’яті (16 ГБ і більше).
- Якщо для творчості (відео, малюнки) – теж потрібна гарна відеокарта, великий монітор і багато пам’яті.
Вправа 1 https://learningapps.org/watch?v=py79ptin523
___________
Тема 2-3. Види сучасних комп’ютерних систем і їх застосування. Повідомлення, інформаційні процеси, дані та їх типи, опрацювання даних, інформаційні системиКомп'ютерна система - функціональний комп'ютер, що включає все апаратне та програмне забезпечення, необхідне для того, щоб зробити його практичним для користувача.До складу комп'ютерної системи входять комп'ютери, принтери, сервери тощо із програмним забезпеченням. Через комп'ютерну мережу за допомогою локальної або глобальної системи передачі даних здійснюється обмін інформацією.Комп'ютерні системи мають дуже велике значення у сучасному світі . Вони використовуються, практично, в усіх сферах життя суспільства, стали незамінні для сучасних менеджерів (і не тільки). Завдяки комп'ютерній системі можна вирішувати прикладні завдання в предметних галузях діяльності такі як технологічна підготовка, керування, облік, автоматизація процесів. Практичне застосування комп'ютерні системи знайшли при дистанційному навчанні
Основні складові системного блоку: материнська плата, блок живлення, процесор, кулер, жорсткий диск, оперативна пам'ять, відеокарта, оптичний привід тощо.
Види комп’ютерів
Персональні комп'ютери призначені вони для одночасної роботи однієї людини (персони). Саме такі комп'ютери використовують у школах, магазинах, удома, різноманітних організаціях.Моноблок — тип техніки, що поєднує кілька пристроїв в одному корпусі, застосовується для зменшення займаної обладнанням площі, спрощення збірки кінцевим користувачем, надання естетичного вигляду. Apple i. Mac.Ноутбук — портативний персональний комп’ютер, корпус якого згортається у вигляді книжки.Нетбук (Chromebook) – ноутбук, що працює на базі операційної системи, яка спрямована на веб-сервіси.Планшет — це комп’ютер, який містить сенсорний, тобто чутливий до дотиків екран.
Виконайте вправу https://learningapps.org/view27015414
Інформаційні процеси та системи
Інформаційні процеси — це процеси передавання, опрацювання, зберігання та захист інформації.Повідомлення – це будь-які відомості (інформація), які одна людина або пристрій передає іншій людині чи пристрою.ПЕРЕДАВАЧ (джерело) --ІНФОРМАЦІЙНИЙ КАНАЛ --ПРИЙМАЧ
В ролі інформаційного каналу може бути усне та писемне мовлення, кабельне й супутникове телебачення, мобільний і дротовий телефонні зв'язки, поштова служба, інтернет тощо.За характером передачі інформаційний канал може бути одностороннім (повідомлення передаються лише від джерела до приймача) або двостороннім (повідомлення передаються в обох напрямках).Результатом опрацювання повідомлень є нове повідомлення, що фіксується в пам'яті людини або на іншому носії.Опрацювання повідомлень відбувається з метою вирішення певного завдання, наприклад, розв'язування задачі з математики.Системи, які забезпечують здійснення інформаційних процесів, називають інформаційними системами.Основними складовими комп'ютеризованих інформаційних систем є технічні пристрої, що використовуються для передавання, зберігання та опрацювання повідомлень, і комп'ютерні програми, за вказівками яких здійснюються всі названі інформаційні процеси.Носій — це матеріальне середовище, що використовується для запису і зберігання інформації.Існує багато носіїв для зберігання повідомлень, які сучасна людина використовує. Деякі з них: пам'ять людини (головний мозок); паперові матеріали; магнітні й оптичні диски; флеш-карти тощо.
Типи данихКоли ми працюємо за комп’ютером або пишемо програми, комп’ютер має знати, з якими саме даними він працює. Для цього існують типи даних.- Числові дані
- Це будь-які числа: 5, 100, 3.14.
- Використовуються для обчислень (додавання, віднімання тощо).
- Текстові дані
- Усе, що складається з букв, цифр і символів, але не використовується для обчислень.
- Наприклад: "Привіт", "12345", "Інформатика".
- Логічні дані
- Мають лише два значення: Так/Ні, або True/False (Правда/Хибність).
- Використовуються для перевірки умов. Наприклад: "Чи більше 10 > 5?" → Так.
- Графічні дані
- Малюнки, фото, схеми.
- З ними ми працюємо у графічних редакторах.
- Звукові дані
- Будь-які записи голосу, музика, звуки природи.
- Відео дані
- Кіно, мультфільми, відеоуроки.
____________
- Числові дані
- Це будь-які числа: 5, 100, 3.14.
- Використовуються для обчислень (додавання, віднімання тощо).
- Текстові дані
- Усе, що складається з букв, цифр і символів, але не використовується для обчислень.
- Наприклад: "Привіт", "12345", "Інформатика".
- Логічні дані
- Мають лише два значення: Так/Ні, або True/False (Правда/Хибність).
- Використовуються для перевірки умов. Наприклад: "Чи більше 10 > 5?" → Так.
- Графічні дані
- Малюнки, фото, схеми.
- З ними ми працюємо у графічних редакторах.
- Звукові дані
- Будь-які записи голосу, музика, звуки природи.
- Відео дані
- Кіно, мультфільми, відеоуроки.
Тема 1. Поняття про інформаційні технології
-
Комунікація: Завдяки месенджерам і відеодзвінкам ми можемо спілкуватися з родиною та друзями навіть на іншому континенті.
-
Освіта: Онлайн-курси та електронні підручники дозволяють учням і студентам навчатися будь-де й у будь-який час.
-
Робота: Віддалена робота та хмарні сервіси допомагають виконувати завдання, не виходячи з дому.
-
Медицина: Телемедицина та електронні медичні картки спрощують консультації з лікарем і зберігання даних пацієнтів.
-
Розваги: Стрімінгові платформи, онлайн-ігри та соціальні мережі дають змогу проводити час цікаво та з користю.
-
Щоденні справи: Мобільні додатки допомагають планувати покупки, керувати фінансами та слідкувати за здоров’ям.
2024-2025 навчальний рік
ІІ семестр
Урок 26. Тематичне оцінювання
Урок 24-25. Розробка міні проєкту
Створіть свій проєкт або зробіть та змініть запропоновані проєкти.
Зразки проєктів____Введіть значення "дощ", подивіться на відповідь котика, введіть значення "сонце", яка буде відповідь котика._____Проєкт з малювання 1
________Проєкт з малювання 2
__________________________________
Урок 22. Алгоритми з розгалуженням
Завдання 1. Створити проєкт «ЖУК»: у якому виконавець жук переміщається по сцені і коли торкається відповідного об’єкта (яблуко, банан, торт), та називає його. Якщо торкається межі, то обертається зліва направо і рухається далі. Покажи учителю результат. Збережи проєкт.
Завдання 2. Створи програму для перевірки уміння знаходити суму чисел. Для цього слід на вкладці Змінні створити змінні a і b. Для генерування умови слід скористатися блоками з груп Оператори, Датчики та Змінні.
_________________________
Урок 21. Алгоритми з розгалуженням
Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певного висловлювання, називається розгалуженням.У середовищі Скретч для створення алгоритмів із неповним розгалуженням існує команда Якщо, яка міститься в групі Керувати.Завдання 1. Запиши у зошит синій текст. Зарисуй відповідні блок-схеми. Алгоритм першого типу - повна форма.Для опису алгоритмів із розгалуженням у середовищі Scratchможна використовувати блоки з групи Датчики. Ці блоки можуть бути складовими відповідних команд, що передбачають виконання певних дій після перевірки висловлювання на істинність чи хибність.
Практична частинаКомп'ютерна гра "Лабіринт"Створи тло з лабіринтом за своїм задумом.Обери спрайт мишуДодай спрайт яблукоСтвори програму гриПродемонструй учителю гру.__________________
Урок 19-20. Складання алгоритмів із повторенням. Визначені циклиЗавдання 1.Створіть спрайт у вигляді пелюстки, продублюйте образ та змініть колір та розмір.Експериментуйте, змінюючи параметри команд.Завдання 2.Створіть за зразком програму для виконання квіткової рамки
Завдання 3. Виконайте програму для малювання кола. Додайте вибір кольору та товщини ліній. Змініть кількість кроків, кількість градусів повороту. Запишіть свої думки в зошит.Завдання 4.Самостійно виконайте програму для малювання квадрата.Завдання 5.Модифікуйте програму для малювання 10 квадратів у випадкових місцях
________Урок 18. Алгоритмічні структури повторенняЗапиши у зошит. У алгоритмі з повторенням (циклом) передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд. Вираз «багаторазове виконання» означає, що команди будуть виконуватися скінченну кількість разів.Цикли бувають визначені (з лічильником) та з невідомою кількістю повторів (невизначені).Цикл з лічильником
Цикли з визначеною кількістю повторень називають також циклами з лічильником, оскільки для припинення циклу потрібно рахувати кількість повторень.Наприклад, алгоритм побудови квадрата, у якому чотири рази потрібно повторювати дії «намалювати сторону», «повернути за годинниковою стрілкою на 90°», можна подати графічно.
Цикл з невідомою кількістю повторів
Цикл повторення з невідомою кількістю повторень передбачає перевірку деякої умови, як, наприклад, в алгоритмі забивання цвяха в дошку.
Практичне завданняЗавдання 1.Виконати програму імітації руху кажана.
Завдання 2. Виконати програму малювання орнаменту.
_______
Урок 17. Складання лінійних алгоритмів
Домашнє завдання - 2 бали.
Обрати завдання 1 або 2 для виконання
Завдання 1 (7 балів). Виконай малюнок та склади програму "Світлофор"
Завдання 2 (7 балів). Виконай малюнок та склади програму «Квітка»• Намалювати об'єкт: бутон — квітку, яка ще не розпустилася.• Додати цьому об'єкту образи, що зображують стадії розкриття квітки:від бутона до повністю розкритої квітки. Назви образів — слово (за уподобанням) + № стадії розпускання квітки.• Створити анімацію — розкриття квітки.• Намалювати об'єкт-сонце.• Створити анімацію — схід сонця (розпускання квітки відбувається вранці).
Завдання 3 (3 бали). Доповни обране завдання своїми малюнками та скриптом._______________Урок 16. Розв’язування компетентнісних завдань
Урок 15. Малювання
та програмування руху в Скретчі
Прочитай матеріал У програмі зручно виконувати малювання за координатами. По вертикалі поле має 360 одиниць, а по горизонталі 480 одиниць. По центру розташований нуль "0".Намалювавши у зошиті координатну площину можна виконати малюнок та позначити координати кожної точки. Одна клітинка рівна 10 одиницям.Для малювання першого квадрата буде наступний код: За зразком створіть програму, що розташований вище (до 9 балів)Якщо команди "Олівець" немає, то зроби наступні дії
Запишіть у зошит координати другого квадрата. Доповніть попередню програму так, щоб котик намалював два квадрати (10-12 балів)
Виконай проєкти у ScratchПроект. «Буква «М»Використовуючи для виконавця команди Олівця намалювати букву «М».
Склади наступну програму
Результат_____
Створи програму для написання іншої літери
___________________Урок 14. Алгоритм та програма
Повтори визначенняАлгоритм — це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до поставленої мети та отримання результату.Лінійний алгоритм - це ланцюжок команд, які завжди виконуються у визначеному порядку один раз.
Запиши визначення
Блок-схема — це наочне графічне зображення алгоритму, коли окремі його кроки (етапи) зображуються за допомогою різних геометричних фігур (блоків), а зв’язки між етапами вказуються за допомогою стрілок, що з’єднують ці фігури.
Зарисуй типи блоків в зошит та запиши їх призначення
Розглянь приклад алгоритмуПриклад лінійного алгоритму
Практичне завдання 1. Обчисли за блок-схемою вираз
Завдання
Запиши наступний текст у зошитКомп’ютер потрібно запрограмувати, тобто створити програму, яка виконуватиме ті або інші алгоритми.Професійні програми складають, як правило, в текстовій формі. Але цей текст записаний спеціальною мовою програмування.
Розглянь приклад алгоритмуПриклад програмного коду
Виконай завдання на вибірЗапиши алгоритм з 12 команд для виконання частини фрагмента вишивки по клітинках від вказаної точкиЗразок (початок алгоритму).Малюй вправо 1Малюй донизу 1Малюй вправо 1Малюй донизу 1
Запиши алгоритм з 12 команд для виконання частини фрагмента вишивки по клітинках Зразок (початок алгоритму).Малюй вправо 2Малюй донизу 1Малюй вправо 1Малюй донизу 1Малюй вправо 1Малюй догори 1
_______________________________
________________________
___________________Урок 13. Завершення виконання презентації. Тестування.
_______Урок 12. Розробка
проєкту у формі презентації
На диску D створити свою папку або зайти в свою папку. І цій папці створити нову папку та назвати "Презентація". В цій папці слід створити файл презентації Power Point та назвати його за обраною темою. Сюди ж зберігати всі знайдені або створені матеріали (зображення, тексти тощо).
Орієнтовні теми проєктів- Україна - Європа- Вінниця історична- Мальовнича Вінниччина- Інтернет - цікаві факти- Персональний комп'ютер - Цікава технологія - Власна тема (хобі, спорт, захоплення...)
Що впливає на оцінювання презентації?1. Кожний слайд має відображати одну думку. Заголовки слайдів мають бути короткими, привертати увагу аудиторії та узагальнювати головну думку.2. Текст пояснень має бути коротким і складатися з простих речень. Усього на слайді розміщують не більш ніж 6–8 рядків тексту.3. Кількість зображень на одному слайді — від 1 до 4.Підписи до ілюстрацій доцільно розміщувати знизу.4. Презентація має містити власноруч створені зображення засобами PowerPoint.5. Презентація має містити анімацію.6. Усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі. 7. Кількість слайдів 5 (включно з титульним та завершальним) та більше. Має бути титульний та завершальний слайд.
Підготуватися до контрольного тесту з теми за посиланням____________________
Урок 11. Анімація з тригеромПерегляньте відеоЗавдання. Варіант 1. Виконати анімацію з застосуванням тригера за відео
Завдання. Варіант 2. Виконати анімацію з застосуванням тригера за інструкцією1. Виконати малюнок телевізора в редакторі Power point2. Знайти gif анімоване зображення прапору України3. Вставити анімований малюнок прапора на зображення екрана телевізора та застосувати анімацію входу (початок - після клацання), застосувати тригер (овал зеленого кольору) - моделювання вмикання телевізора.4. Додати до анімованого малюнка прапора анімацію виходу (початок - після клацання), застосувати тригер (овал червоного кольору) - моделювання вимикання телевізора.
Урок 10. Анімація в презентаціях
Завдання 1. (10-12 тестових балів - 4 бали, 7-9 тестових балів - 3 бали, 4-6 тестових балів - 2 бали, 1-3 тестових бали - 1 бал)
Завдання 2. (5 балів). Створити новий пустий слайд. Знайти та завантажити 4 зображення. Вкладка анімація. Вхід - Виліт. Початок: після клацання. Кожне зображення різний напрямок вильоту.Текст (об'єкт WordArt): перший ефект - вхід (після клацання), час - 1.0 с, другий ефект - рух (після попереднього).
Завдання 3. (3 бали). Створити новий слайд. Скопіювати та вставити текстовий список. Зробити, щоб кожний пункт списку входив по іншому після клацання. Після виходу всіх пунктів застосувати до всього тексту будь-який ефект виходу після клацання. Додайте малюнок.
1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
____________________________
Урок 9. Створення моделей різних типів
Завдання 1. (10-12 тестових балів - 4 бали, 7-9 тестових балів - 3 бали, 4-6 тестових балів - 2 бали, 1-3 тестових бали - 1 бал) Пройти тест за цим покликанням (код доступу повідомляє учитель)
Завдання 2. (4 бали) Створити секторну діаграму: вставлення - ілюстрації - діаграма - секторна - об'ємна секторна гістограма.
Для редагування даних: права клавіша на діаграмі - редагувати дані - редагувати дані.
Завдання 3. (4 бали) Створити стовбчасту діаграму: вставлення - ілюстрації - діаграма - стовбчаста - об'ємна звичайна гістограмаДля редагування даних: права клавіша на діаграмі - редагувати дані - редагувати дані.
_________Урок 8. Поняття про моделювання._________Урок 7. Створення графічних об'єктівЗавдання (до 9 балів). Намалюй схожу тваринку засобами малювання PowerPoint
Завдання (10-12 балів). Виконай презентацію на тему "Безпека та Інтернет". Кількість слайдів 3 і більше. Мають бути власно створені малюнки (виконані засобами малювання PowerPoint), можуть бути використані малюнки з мережі Інтернет._____________________
Урок 6. Графічні об'єктиВаріант 1. Оцінюється до 9 балів.Виконати зображення "Робот", використовуючи фігури.Варіант 2. Оцінюється до 9 балів.Виконати зображення "Клоун" з геометричних фігур за зразком. Нижче подані фігури для викристання.___Завдання підвищеної складності. Оцінюється до 12 балів.Виконати зображення "Капітошка" з використанням різних геометричних фігур та їх параметрів. Доповнити додатковими елементами.________________
Урок 4-5. Об’єкт. Властивості об’єкта.
Практична робота.1. Створити документ презентації. Назвати його Робота з об'єктами2. Додати новий слайд (ліве поле, контекстне меню - додати слайд)3. Обрати макет пустого слайду (контекстне меню на доданому слайді - макет - пустий слайд)4. Знайти зображення в мережі Інтернет. Вставити його на слайд. Зробити декілька копій.Вставити об'єкт на слайд та виконати одну з вказаних дій (застосувати властивості). Для кожної дії вставляти інший малюнок або змінювати копію раніше вставленого.
Наприклад, вставити малюнок та застосувати один художній ефект. Вставити наступний малюнок та застосувати один стиль малюнка і т. д.Об'єкт Малюнки. Художні ефекти, стилі, обрізування, повертання, зміна розміру вирівнювання.
5. Робота з об'єктом WordArt. Заливка, контур, текстові ефекти.6. Довільна робота зі слайдами.__________________
_________________________Урок 3. Створюємо презентацію
Етапи створення презентації1. Планування — визначення мети, сценарію та структури презентації. Цей етап називають підготовчим.2. Підготовка вмісту — пошук зображень, потрібних текстів та інших даних.3. Створення — створення слайдів на комп’ютері.4. Репетиція — перевірка та редагування готової презентації.
Як створити якісну презентацію?На етапі створення презентації на комп’ютері важливо враховувати такі поради щодо її оформлення:1. Кожний слайд має відображати одну думку.2. Заголовки мають бути короткими, привертати увагу аудиторії та узагальнювати головну думку.3. Текст пояснень має бути коротким і складатися з простих речень.4. Усього на слайді розміщують не більш ніж 6–8 рядків тексту.5. Кількість зображень на одному слайді — від 1 до 4.6. Підписи до ілюстрацій доцільно розміщувати знизу.7. Усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі. Їх роблять не надто яскравими.8. Для використаних цитат, графіків, зображень із зовнішніх джерел слід вказувати посилання.________Урок 2. Об’єкти електронної презентації.
Переглянути відео для ознайомлення
Завантажити презентацію ПрезентаціяПереглянути її. Записати визначення: комп'ютерні презентації, слайд.Записати перелік об'єктів презентації.Записати в зошит, які об'єкти використаній в цій презентації.
Поміркуй. Які недоліки має презентація?
____________Урок 1. Поняття про презентацію. Загальні питання
Переглянути відео для ознайомленняВиконати вправи (за бажанням)
_______________________________________________
І семестр
Тема 19. Творчий проєкт
Завдання. Виконати проєкт на довільну тему з дотримання наступних вимог:1. Створюється в папці D: зі своїм прізвищем та класом (Петренко 5-Д)2. Назва папки Мій проєкт3. Має містити не менше 2 вкладений папок4. В кожній папці має бути хоча б один файл або папка5. Не менше одного текстового файлу *.txt або документу Microsoft Word *docx6. Не менше двох графічних зображень, які слід перейменувати відповідно до проєкту.
____________________________Тема 17. Розв’язування компетентнісних завдань
1. (2 б) Запиши у зошит синоніми кореневої папки та дії над папками та файлами.Коренева папка має синоніми Логічний диск, Локальний диск, Том.Виконати завдання за описом.
1. (2 б) Створити папку та назвати її Прізвище клас (приклад запису - Іваненко 5-Б) або зайти в свою папку, що створена раніше на даному комп'ютері. Створити папку та назвати її РКЗ. Відкрити її та створити в ній три папки. Назвати їх 1, 2, 3.
2. (2 б) В папку 1 зберегти 5 зображень з інтернету про мозаїку по деревині. Перейменувати їх (F2 або контекстне меню > Перейменувати) Зображення 1, Зображення 2 і т. д.
3. (2 б) В папці 2 створити текстовий документ мозаїка.txt. Знайти, скопіювати та вставити в документ один абзац про мозаїку по деревині. Зберегти документ.
4. (2 б) Скопіювати одне зображення з папки 1 в папку 3.
5. (2 б) В папці 3 створити текстовий документ інформація.txt. Виділити файл зображення, який скопійований, клікнути на піктограму "Властивості" цього файлу та записати в файл інформація.txt яким застосунком відкривається, розташування (шлях до файлу), розмір.
Домашнє завданняПідручник, сторінка 77 (параграф 7). Виписати визначення Контекстне меню та виписати за зображенням команди - дії над файлами.______________________Урок 16. Розв'язування компетентнісних завдань Об'єкти файлової системи
Табличка для оцінюванняВкладку не закривайте!
2. Запиши у зошит
Різні об’єкти файлової системи у вікнах операційної системи Windows зображуються піктограмами.
На комп’ютерах, де встановлено ОС Windows, стандартними папками, які ще називають системними Комп’ютер, Бібліотеки, Мережа, Кошик. Робочий стіл — це теж системна папка.
Користувацька папка – це папка, створена користувачем.
3. Прочитай уважно та запам'ятай
Про файл можна дізнатися певні відомості, клікнувши правою клавішею миші на файлові та обравши зі списку властивості.
В діалоговому вікні є декілька вкладок. Можна дізнатися загальну інформацію або докладну.
4. Запиши визначення
Шлях до об’єкта файлової системи — це скінченний упорядкований набір імен, розділених символом «\». Він починається з кореневої папки і включає всі імена вкладених папок.
Приклад. Файл "Інформатика" розміщений за наступним шляхом D:\папка1\папка2\папка3\Інформатика
5 Практичне завдання.
1. Створити необхідні папки та файли за їх шляхом. "Прізвище клас" - означає назвати папку своїм прізвищем та вказати клас: Іванюк 5-Д
D:\прізвище клас\малюнки для випалюванняD:\прізвище клас\малюнки для випалювання\складніD:\прізвище клас\малюнки для випалювання\простіD:\прізвище клас\роботи з випалюванням\фотоD:\прізвище клас\малюнки для випалювання\збірка малюнків.docx
ІІ семестр
Урок 26. Тематичне оцінювання
Завдання 2. Створи програму для перевірки уміння знаходити суму чисел. Для цього слід на вкладці Змінні створити змінні a і b. Для генерування умови слід скористатися блоками з груп Оператори, Датчики та Змінні.
Завдання 3. (3 бали). Створити новий слайд. Скопіювати та вставити текстовий список. Зробити, щоб кожний пункт списку входив по іншому після клацання. Після виходу всіх пунктів застосувати до всього тексту будь-який ефект виходу після клацання. Додайте малюнок.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
Завдання (10-12 балів). Виконай презентацію на тему "Безпека та Інтернет". Кількість слайдів 3 і більше. Мають бути власно створені малюнки (виконані засобами малювання PowerPoint), можуть бути використані малюнки з мережі Інтернет.
Виконати вправи (за бажанням)
_______________________________________
І семестр
Тема 19. Творчий проєкт
Тема 17. Розв’язування компетентнісних завдань
Виконати завдання за описом.
1. (2 б) Створити папку та назвати її Прізвище клас (приклад запису - Іваненко 5-Б) або зайти в свою папку, що створена раніше на даному комп'ютері. Створити папку та назвати її РКЗ. Відкрити її та створити в ній три папки. Назвати їх 1, 2, 3.
2. (2 б) В папку 1 зберегти 5 зображень з інтернету про мозаїку по деревині. Перейменувати їх (F2 або контекстне меню > Перейменувати) Зображення 1, Зображення 2 і т. д.
3. (2 б) В папці 2 створити текстовий документ мозаїка.txt. Знайти, скопіювати та вставити в документ один абзац про мозаїку по деревині. Зберегти документ.
4. (2 б) Скопіювати одне зображення з папки 1 в папку 3.
5. (2 б) В папці 3 створити текстовий документ інформація.txt. Виділити файл зображення, який скопійований, клікнути на піктограму "Властивості" цього файлу та записати в файл інформація.txt яким застосунком відкривається, розташування (шлях до файлу), розмір.
2. У браузері знайти зображення для випалювання та вироби з випалюванням. Зберегти їх у папку "фото".
Вкладку не закривайте!
_________Тема 15. Файли та папки
Основні визначення та інформація
Файлом називають набір даних, що зберігається в пам’яті комп’ютера та має ім’я, і в процесі зберігання, передавання та опрацювання вважається єдиним цілим.Щоб розпізнати вміст файлів, використовують ім’я файла, яке складається з двох частин, розділених між собою крапкою — назва.розширення. Наприклад, dani.txt - текстовий файл, kalyna.mp3 - аудіо файл, tryzub.jpg - графічний файл.
Файли можна розмістити в папках. Кожна папка має своє ім’я. У папці можуть бути інші папки — такі папки називають вкладеними.
Папка — це елемент файлової системи, контейнер для зберігання файлів та інших папок.
Папка має синоніми: каталог, директорія.
Коренева папка — головна папка на диску, каталог найвищого рівня. Кореневі каталоги позначають латинськими літерами.
Файлова система — спосіб організації даних для зберігання на зовнішніх носіях даних у вигляді файлів і папок на комп’ютері.
Шлях до об’єкта файлової системи — це скінченний упорядкований набір імен, розділених символом «\». Він починається з імені пристрою і включає всі імена вкладених папок. Наприклад, запис D:\Світова література\Казки\Твори\Соловей.txt.
Ярлик — файл, що містить адресу потрібного об’єкта файлової системи.
Пояснення від ШІ.
Файл - це як контейнер для зберігання інформації. Уяви собі коробку, в якій лежить фотографія, малюнок або текст. Файл - це така ж коробка, тільки для комп'ютера.
Папка - це як шафа для зберігання файлів. Уяви собі шафу, в якій ти зберігаєш різні коробки з фотографіями, малюнками та текстами. Папка - це така ж шафа, тільки для комп'ютера. Вона допомагає нам організувати файли та легко їх знайти.____________________
Тема 14. Програмне забезпечення
Презентація завантажити
Вправи на закріплення знань
https://learningapps.org/1754637
https://learningapps.org/2748082
Домашнє завдання
1. Запиши та вивчи визначення
Комп’ютерна програма — це набір інструкцій, які може виконати комп’ютер і які призначені для вирішення певного набору завдань.
Операційна система — це набір програм, який забезпечує управління роботою комп’ютера.
Ліцензія — у загальному значенні це документ, у якому зазначається дозвіл на використання об’єкта чи процесу.
2. Замалюй у зошиті схему
______________________________________________
Тема 13. Безпека в мережі Інтернет.
Кожне виконане завдання оцінюється 2 б.Для оцінювання виконай табличку від руки в зошитіЗавдання 1. Виконайте вправу . Вкладку не закривайте!
Завдання 2. Виконайте в зошиті схему
Завдання 4. Уважно прочитай та запиши у зошит визначення
Завдання 2. Виконайте в зошиті схему
Комп’ютерний вірус — це комп’ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення.
Кібербулінг - свідоме цькування та приниження особи за допомогою сучасних електронних технологій.
Фішинг - спосіб отримання особистих данизх за допомогою несправжніх сайтів.
Завдання 6. Перевірка домашнього завдання.
Домашнє завдання.
1. Перегляньте відео. Запишіть перелік загроз користувачам Інтернету
2. Прочитайте пам'ятку
Тема 12. Критичне оцінювання інформації
Факт - це подія або явище, що відбулося в дійсності, зафіксоване та істинне.
Судження - це висловлювання про предмет або явище, що виражається розповідними реченнями, є істинним або хибним.
Критично мислити означає, піддавати сумніву інформацію та намагатися спростувати чи підтвердити її.
Практична роботаЗнайди кожну наступну інформацію на трьох, запиши знайдену інформацію та адреси сайтів у таблицю (зразок https://pryroda.in.ua):
1. Скільки міст з населенням понад мільйон в Україні?
2. Скільки жителів у Вінниці?
3. Яка найглибша станція метро у світі?
Домашнє завдання.
Переглянь відео
Склади сенкан за зразком "Інформація" Дивись приклад про зайчика.
_______________________________________
Тема 11. Розв'язування завдань
1. Вправа "Складові системного блоку" (2 бали)2. Запиши у зошит адреси пошукових систем. Прочитай алгоритм пошуку (2 бали)3. Дай письмово у зошиті короткі відповіді на запитання: (2 бали)
4. Знайди за допомогою пошукової системи наступну інформацію, та запиши у зошит (2 бали):
а. Скільки міліметрів має один дюйм?б. Скільки штатів мають США?в. Яке найдовше місто Європи? Яка його довжина?г. Яке найдорожче дерево в світі?д. В якому місті України є завод для виготовлення сонячних панелей?
5. Вправа "Встав пропущені слова". (2 бали)
6. Перевірка домашнього завдання (2 бали)
Домашнє завдання.Запиши невідомі тобі поради у зошит (виділені жирним шрифтом)___________
Тема 10. Пошукові системи
Виконай у зошиті табличку для оцінювання
1. Перевірка домашнього завдання (2 бали)
2. Вікторина (2 бали)
3. Кросворд (2 бали)
4. Перегляньте відео. (2 бали)Починайте перегляд з часу 2 хв. 28 с., завершіть о 6 хв. 27 с.
(для початку посуньте бігунок у відповідне положення)5. Запиши виділені відомості фіолетовим кольором у зошит (2 бали)
Найпростіше знайти інформацію, якщо відома адреса потрібного ресурсу. Однак досить часто така адреса невідома. Тоді використовують спеціальні сайти — пошукові системи.
Пошукова система — це програми, призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами.
Кожна веб-сторінка з пошуковою системою містить рядок для введення пошукової фрази.
Ключові слова — слово або кілька слів, за якими здійснюється пошук потрібних відомостей.
Логічні оператори або лайфхаки для розширеного пошуку
Поєднання ключових слів І або & - пошук за всіма ключовими словами.
Логічний оператор АБО чи OR - пошук за одним із ключових слів (синоніми).
Логічний оператор НЕ чи NOT - пошук з виключенням ключового слова.
Лапки - дослівний пошук виразу або словосполучення.
(для початку посуньте бігунок у відповідне положення)
6. Знайди інформацію в пошукові системі Google. Запиши відповіді у зошит (2 бали)
Коли в Україні вперше з'явився Інтернет?
Який був перший український сайт?
Домашнє завдання.
Вибрати правильну відповідь та записати в зошит номер питання та букву, яка вказує на правильну відповідь (1-А, 2_б, 3-В...)
1. Пошукові системи – програми, що:А. Призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами
Б. Використовуються для пошуку лише зображень
В. Використовуються лише для пошуку музики
2. Слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках, називають:
А. Визначними
Б. Визначальними
В. Пошуковими
Г. Ключовими
3. Для того щоб отримати відомості про видатного вченого в галузі інформатики В. Глушкова, у рядку пошуку слід ввести ключові слова:
А. Відомості про видатного вченого
Б. інформатика І Глушков
В. Інформатика
4. Загальновідомою є пошуковою системою:
А. Чат GPT
Б. Фейсбук
В. Google
Г. Instagram
5. Якщо між словами у пошуку поставити І, то...
А. Буде знайдена інформація з обома словами
Б. Буде знайдена інформація з одним із слів
В. Буде знайдена інформація без вказаних слів
6. Якщо пошуковий запит розмістити в "лапках"
А. Буде знайдена приблизно така інформація
Б. Будуть знайдені сторінки з точним запитом в лапках
В. Будуть знайдені зображення за запитом
Тема 9. Пошук інформації
Інтернет — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери по всьому світу.
Документи, що зберігаються в Інтернеті, пов'язані між собою гнучкою системою посилань, яку створюють їх автори.
Лінк або посилання – активний елемент на веб-сторінці для переходу на інші сторінки.
Веб-сторінка — це документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо.
Як правило, веб-сторінки об'єднують за темами або за призначенням у веб-сайти.
Веб-сайт — це група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику.
WWW (World Wide Web) – служба Інтернету, що пов'язує веб-сторінки в усьому світі.
Браузер — це програма, призначена для перегляду веб-сторінок і розміщених на них текстових, графічних та мультимедійних даних (відео, музики тощо).
__________
Тема 8. Контрольна підсумкова робота
Домашнє завдання (за бажанням).
Написати коротке повідомлення про один із браузерів. Використати вказане джерело інформації.
_________________________
Тема 7. Розв'язування компетентнісних завдань
Увага! Відкриті вкладки з виконаними вправами не ЗАКРИВАТИ! Після проходження всіх вправ підняти руку для перевірки та оцінювання.
Вправа 1. Пристрої введення та виведенняhttps://learningapps.org/view982212
Вправа 2. Пристрої роботи з данимиhttps://learningapps.org/view988063
Вправа 3. Інформація
https://learningapps.org/view26525804
Вправа 4. Комп'ютерні мережі
https://learningapps.org/view1506168
Вправа 5. Комп'ютерні мережі
https://learningapps.org/watch?v=pvhftxj2t23
Вправа 6. Дані та повідомлення
https://learningapps.org/view16769251
______
Тема 6. Локальні та глобальні комп’ютерні мережі
Мере́жа — сукупність яких-небудь шляхів, ліній зв'язку, каналів тощо, розташованих на певній території.Комп’ютерна мережа — це інформаційна система, призначена для організації зв’язку між комп’ютерними пристроями.Комп’ютерні мережі:- за призначенням: освітні, науково-дослідницькі, обчислювальні тощо.- за територією: персональні (PAN), локальні (LAN), глобальні (WAN).- за способом передачі інформації: кабельні, бездротові.Послуга підключення до Інтернету надається провайдером. Інтернет-провайдер — це компанія, яка надає своїм споживачам та клієнтам доступ до Інтернету за певну плату, як правило, щомісячну.Сервер — це комп'ютер у локальній чи глобальній мережі, який надає користувачам свої обчислювальні і дискові ресурси.Дата-центр — це спеціалізована будівля для розміщення серверного устаткування клієнта з метою забезпечення надійності та безперебійності його роботи.Обладнання для мережі
Комутатор (хаб) — мережевий пристрій, через який здійснюється зв’язок між комп’ютерами в локальній мережі.
Мережева плата (карта) — пристрій, що розміщується всередині комп’ютера та забезпечує його зв’язок із комутатором або роутером.
Модем (скорочення від «модулятор-демодулятор») — пристрій, що дає змогу комп’ютерам передавати дані зовнішніми (некомп’ютерними) лініями зв’язку.
Роутер (маршрутизатор) — мережевий пристрій, що забезпечує обмін даними між мережами або частинами мереж на основі певних правил.
Wi-Fi адаптер — це пристрій для приймання та передавання Wi-Fi сигналів.
Кабелі
Оптоволоконний кабель на відміну від телефонного кабеля має пропускну здатність в рази вищу, коштує практично так само, як і телефонний і забезпечує стабільну роботу інтернету за рахунок стійкості до радіоперешкод та погодних умов.
Вита пара - дешевий та простий у монтажі кабель для локальних мереж.
Вправи
Вправа на закріплення https://learningapps.org/watch?v=pvhftxj2t23Творча вправа з пошуком в інтернеті https://learningapps.org/view2526219
Додаткове завдання (виконується за бажанням)Прочитати матеріал.____________
Обладнання для мережі
Комутатор (хаб) — мережевий пристрій, через який здійснюється зв’язок між комп’ютерами в локальній мережі.
Мережева плата (карта) — пристрій, що розміщується всередині комп’ютера та забезпечує його зв’язок із комутатором або роутером.
Модем (скорочення від «модулятор-демодулятор») — пристрій, що дає змогу комп’ютерам передавати дані зовнішніми (некомп’ютерними) лініями зв’язку.
Роутер (маршрутизатор) — мережевий пристрій, що забезпечує обмін даними між мережами або частинами мереж на основі певних правил.
Wi-Fi адаптер — це пристрій для приймання та передавання Wi-Fi сигналів.
Кабелі
Оптоволоконний кабель на відміну від телефонного кабеля має пропускну здатність в рази вищу, коштує практично так само, як і телефонний і забезпечує стабільну роботу інтернету за рахунок стійкості до радіоперешкод та погодних умов.
Вита пара - дешевий та простий у монтажі кабель для локальних мереж.
Тема 5. Інформація та повідомлення
Людина
сприймає безліч повідомлень із навколишнього світу за допомогою п’яти органів
чуття — зору, слуху, нюху, смаку, дотику. Наприклад: спів птахів, жест
«Увага!», відчуття «солоне», вигляд рослини, запах їжі.
візуальні (ті, що сприймаються зором);
звукові (ті, що сприймаются на слух);
смакові (ті, що сприймаються на смак);
нюхові (ті, що сприймаються на нюх);
тактильні (ті, що сприймаються органами дотику).
Сигнал — зміна фізичної величини (наприклад, температури,
тиску повітря, світлового потоку, сили струму тощо), що використовується для
пересилання даних. Саме завдяки цій зміні сигнал може нести в собі певну
інформацію.
Дані — це повідомлення, подані за допомогою певної системи
знаків, наприклад, літер, цифр, нот.
Інформація — будь-які відомості або дані, які можуть бути
збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Вправа1 https://learningapps.org/watch?v=py79ptin523
Вправа 2 https://learningapps.org/view5568126
Вправа 3 https://learningapps.org/view16763478
Вправа 4 https://learningapps.org/view1255707
_______________
Тема 4. Розв'язування компетентнісних завдань
Виконайте вправи за посиланнями
____________
___________
Тема 1. Поняття про інформаційні технології
______
_
2 семестр
Урок 19. Практична робота 1.
Теоретична довідка.
Файловий менеджер — комп’ютерна програма, що призначена для роботи користувача з файловою системою.
За допомогою файлового менеджера можна виконувати дії з об’єктами файлової системи.
Виділення декількох об'єктів:
- якщо об’єкти, розташовані поруч, можна виконати протягування мишею, окресливши прямокутник навколо потрібних об’єктів;
- для виділення блоку об’єктів можна також виділити перший з об’єктів клацанням миші на ньому, натиснути клавішу Shift і, утримуючи її, клацнути мишею на останньому потрібному об’єкті;
- якщо об’єкти, які необхідно виділити, розташовані не поруч, то необхідно виділити кожний з них клацанням миші, утримуючи натисненою клавішу Ctrl.
- щоб виділити всі об’єкти папки, можна натиснути комбінацію клавіш Ctrl+A .
Копіювати й переміщувати файли та папки від папки-джерела до папки-приймача можна за допомогою буфера обміну.
Буфер обміну — частина пам’яті комп’ютера, призначена для тимчасового зберігання об’єктів.
Працювати з об'єктами файлової системи можна через команди контекстного меню або використати комбінації клавіш.
Завдання практичної роботи
1. Створити папку та назвати її своїм прізвищем або зайти в свою папку, що створена раніше. Створити папку та назвати її ПР1. Відкрити її та створити три папки. Назвати їх Завдання1, Завдання2, Завдання3.
2. В папці Завдання1 створити текстовий документ та перейменувати його тризуб.txt . Знайти в мережі Інтернет інформацію про затвердження Державного Герба України. Скопіювати її та вставити в документ тризуб.txt . Зберегти документ (Ctrl+S).
3. В папку Завдання 2 зберегти 3 зображення з інтернету про Державний Герб України. Перейменувати їх (F2) Зображення 1, Зображення 2 і т. д.
4. В папці Завдання2 створити текстовий документ та перейменувати його факти.txt . Знайти в мережі Інтернет інформацію про цікаві факти про Державний Герб України. Скопіювати її та вставити в документ факти.txt . Зберегти документ (Ctrl+S).
4. Скопіювати за допомогою комбінації клавіш всі файли з папки Завдання 1 та Завдання 2 в папку Завдання 3. Підняти руку для перевірки учителем виконаного завдання.
___________
Урок 20. Тема 18.
Незалежно від розміщення папок джерела та приймача, при перетягуванні файла за допомогою лівої кнопки миші завжди виконуватиметься:
- копіювання об’єктів перетягуванням — при натисненій клавіші Ctrl;
- переміщення об’єктів перетягуванням — при натисненій клавіші Shift.
Файли та папки, що видаляються із жорсткого диска комп’ютера, переміщуються в папку Кошик.
Видалити виділені об’єкти можна різними способами:
- вибрати вказівку Видалити з контекстного меню;
- перетягнути мишею виділені об’єкти на значок Кошика.
Якщо файли чи папки були видалені помилково, їх можна відновити. Для цього слід відкрити вікно папки Кошик, виділити об’єкт, видалений випадково, і натиснути кнопку Відновити.
Урок 18. Розв’язування компетентнісних завдань
Виконати завдання за описом.
1. Створити папку та назвати її своїм прізвищем або зайти в свою папку, що створена раніше. Створити папку та назвати її РКЗ. Відкрити її та створити три папки. Назвати їх 1, 2, 3.
2. В папку 1 зберегти 5 зображень з інтернету про мозаїку по деревині. Перейменувати їх (F2) Зображення 1, Зображення 2 і т. д.
3. В папці 2 створити текстовий документ мозаїка.txt. Знайти, скопіювати та вставити в документ один абзац про мозаїку по деревині. Зберегти документ.
4. В папці 3 створити текстовий документ інформація.txt. Скопіювати файл з папки 1 в папку 3. Відкрити вкладку "Властивості" цього файлу та записати в файл інформація.txt розмір файлу, яким застосунком відкривається, розташування (шлях до файлу), ширина і висота в пікселях.
____________________
Урок 17. Об'єкти файлової системи.
Розв'язування компетентнісних завдань
Різні об’єкти файлової системи у вікнах операційної системи Windows зображуються піктограмами.
Об'єктами файлової системи є файли, папки, ярлики, носії інформації.
На комп’ютерах, де встановлено ОС Windows, стандартними папками, які ще називають системними Комп’ютер, Бібліотеки, Мережа, Кошик. Робочий стіл — це теж системна папка.
Користувацька папка – це папка, створена користувачем.
Про файл можна дізнатися певні відомості, клікнувши правою клавішею миші на файлові та обравши зі списку властивості.
В діалоговому вікні є декілька вкладок. Можна дізнатися загальну інформацію або докладну.
Урок 16. Файли та папки
Основні визначення та інформація
Файлом називають набір даних, що зберігається в пам’яті комп’ютера та має ім’я.
Щоб розпізнати вміст файлів, використовують розширення. Ім’я файла складається з двох частин, розділених між собою крапкою — назва.розширення. Наприклад, dani.txt.
Файли можна розмістити в папках. Кожна папка має своє ім’я. У папці можуть бути інші папки — такі папки називають вкладеними.
Файлова система — спосіб організації даних для зберігання на зовнішніх носіях даних у вигляді файлів і папок на комп’ютері.
Шлях до об’єкта файлової системи — це скінченний упорядкований набір імен, розділених символом «\». Він починається з імені пристрою і включає всі імена вкладених папок. Наприклад, запис D:\Світова література\Казки\Твори\Соловей.txt.
Ярлик — файл, що містить адресу потрібного об’єкта файлової системи.
Урок 15. Програмне забезпечення
Презентація завантажити
Вправи на закріплення знань
https://learningapps.org/1754637
https://learningapps.org/2748082
Підвищений рівень
https://learningapps.org/1867109
Урок 13. Безпека в мережі Інтернет.
Перегляньте відео. Запишіть у зошит перелік загроз в інтернеті. Запишіть терміни: фішинг, кібербулінг та троллінг та запишіть ключові слова, які розкривають зміст терміну.Урок 12. Критичне оцінювання інформації
Факт - це подія або явище, що відбулося в дійсності, зафіксоване та істинне.
Судження - це висловлювання про предмет або явище, що виражається розповідними реченнями, є істинним або хибним.
Критично мислити означає, піддавати сумніву інформацію та намагатися спростувати чи підтвердити її.
Практична робота
Знайди кожну наступну інформацію на трьох, запиши знайдену інформацію та адреси сайтів у таблицю (зразок https://pryroda.in.ua):
1. Скільки міст з населенням понад мільйон в Україні?
2. Скільки жителів у Вінниці?
3. Яка найглибша станція метро у світі?
Домашнє завдання.
Склади сенкан за зразком "Інформація"
Дивись приклад про зайчика.
_______________________________________
Урок 10. Пошукові системи
Домашнє завдання. Вибрати правильну відповідь
А. Призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами
Б. Використовуються для пошуку лише зображень
В. Використовуються лише для пошуку музики
2. Слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках, називають:
А. Визначними
Б. Визначальними
В. Пошуковими
Г. Ключовими
3. Для того щоб отримати відомості про видатного вченого в галузі інформатики В. Глушкова, у рядку пошуку слід ввести ключові слова:
А. Відомості про видатного вченого
Б. Глушков В.
В. Інформатика
4. Загальновідомими є пошукові системи:
А. Твітер
Б. Фейсбук
В. Google
Г. Instagram
5. Якщо між словами у пошуку поставити І, то...
А. Буде знайдена інформація з обома словами
Б. Буде знайдена інформація з одним із слів
В. Буде знайдена інформація без вказаних слів
6. Якщо пошуковий запит розмістити в "лапках"
А. Буде знайдена приблизно така інформація
Б. Будуть знайдені сторінки з точним запитом в лапках
В. Будуть знайдені зображення за запитом
Урок 9. Пошук інформації
Інтернет — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери по всьому світу.
Документи, що зберігаються в Інтернеті, пов'язані між собою гнучкою системою посилань, яку створюють їх автори.
Лінк або посилання – активний елемент на веб-сторінці для переходу на інші сторінки.
Веб-сторінка — це документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо.
Як правило, веб-сторінки об'єднують за темами або за призначенням у веб-сайти.
Веб-сайт — це група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику.
WWW (World Wide Web) – служба Інтернету, що повязує веб-сторінки в усьому світі.
Браузер — це програма, призначена для перегляду веб-сторінок і розміщених на них текстових, графічних та мультимедійних даних (відео, музики тощо).
Урок 8.
Домашнє завдання.
Написати коротке повідомлення про один із браузерів. Використати вказане джерело інформації.
__________
Урок 7. Розв'язування компетентнісних завдань
https://learningapps.org/view982212
https://learningapps.org/view1704916
Вправа 3. Повідомлення, інформація. Інформаційні процеси. Дані
https://learningapps.org/view16763478
Вправа 4. Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси
https://learningapps.org/watch?v=py79ptin523
Вправа 5. Комп'ютерні мережі
https://learningapps.org/watch?v=pvhftxj2t23
______
Урок №6. Комп'ютерні мережі
Обладнання для мережі
Комутатор (хаб) — мережевий пристрій, через який здійснюється зв’язок між комп’ютерами в локальній мережі.
Мережева плата (карта) — пристрій, що розміщується всередині комп’ютера та забезпечує його зв’язок із комутатором або роутером.
Модем (скорочення від «модулятор-демодулятор») — пристрій, що дає змогу комп’ютерам передавати дані зовнішніми (некомп’ютерними) лініями зв’язку.
Роутер (маршрутизатор) — мережевий пристрій, що забезпечує обмін даними між мережами або частинами мереж на основі певних правил.
Wi-Fi адаптер — це пристрій для приймання та передавання Wi-Fi сигналів.
Кабелі
Оптоволоконний кабель на відміну від телефонного кабеля має пропускну здатність в рази вищу, коштує практично так само, як і телефонний і забезпечує стабільну роботу інтернету за рахунок стійкості до радіоперешкод та погодних умов.
Вита пара - дешевий та простий у монтажі кабель для локальних мереж.
Додаткове завдання (виконується за бажанням на окрему оцінку)
Інформаційний ресурс для навчальних вправ


















































































































































Немає коментарів:
Дописати коментар