2024-2025 навчальний рік
Тема 1. Поняття про інформаційні технології
______
_
2 семестр
Урок 19. Практична робота 1.
Теоретична довідка.
Файловий менеджер — комп’ютерна програма, що призначена для роботи користувача з файловою системою.
За допомогою файлового менеджера можна виконувати дії з об’єктами файлової системи.
Виділення декількох об'єктів:
- якщо об’єкти, розташовані поруч, можна виконати протягування мишею, окресливши прямокутник навколо потрібних об’єктів;
- для виділення блоку об’єктів можна також виділити перший з об’єктів клацанням миші на ньому, натиснути клавішу Shift і, утримуючи її, клацнути мишею на останньому потрібному об’єкті;
- якщо об’єкти, які необхідно виділити, розташовані не поруч, то необхідно виділити кожний з них клацанням миші, утримуючи натисненою клавішу Ctrl.
- щоб виділити всі об’єкти папки, можна натиснути комбінацію клавіш Ctrl+A .
Копіювати й переміщувати файли та папки від папки-джерела до папки-приймача можна за допомогою буфера обміну.
Буфер обміну — частина пам’яті комп’ютера, призначена для тимчасового зберігання об’єктів.
Працювати з об'єктами файлової системи можна через команди контекстного меню або використати комбінації клавіш.
Завдання практичної роботи
1. Створити папку та назвати її своїм прізвищем або зайти в свою папку, що створена раніше. Створити папку та назвати її ПР1. Відкрити її та створити три папки. Назвати їх Завдання1, Завдання2, Завдання3.
2. В папці Завдання1 створити текстовий документ та перейменувати його тризуб.txt . Знайти в мережі Інтернет інформацію про затвердження Державного Герба України. Скопіювати її та вставити в документ тризуб.txt . Зберегти документ (Ctrl+S).
3. В папку Завдання 2 зберегти 3 зображення з інтернету про Державний Герб України. Перейменувати їх (F2) Зображення 1, Зображення 2 і т. д.
4. В папці Завдання2 створити текстовий документ та перейменувати його факти.txt . Знайти в мережі Інтернет інформацію про цікаві факти про Державний Герб України. Скопіювати її та вставити в документ факти.txt . Зберегти документ (Ctrl+S).
4. Скопіювати за допомогою комбінації клавіш всі файли з папки Завдання 1 та Завдання 2 в папку Завдання 3. Підняти руку для перевірки учителем виконаного завдання.
___________
Урок 20.
Незалежно від розміщення папок джерела та приймача, при перетягуванні файла за допомогою лівої кнопки миші завжди виконуватиметься:
- копіювання об’єктів перетягуванням — при натисненій клавіші Ctrl;
- переміщення об’єктів перетягуванням — при натисненій клавіші Shift.
Файли та папки, що видаляються із жорсткого диска комп’ютера, переміщуються в папку Кошик.
Видалити виділені об’єкти можна різними способами:
- вибрати вказівку Видалити з контекстного меню;
- перетягнути мишею виділені об’єкти на значок Кошика.
Якщо файли чи папки були видалені помилково, їх можна відновити. Для цього слід відкрити вікно папки Кошик, виділити об’єкт, видалений випадково, і натиснути кнопку Відновити.
Урок 18. Розв’язування компетентнісних завдань
Виконати завдання за описом.
1. Створити папку та назвати її своїм прізвищем або зайти в свою папку, що створена раніше. Створити папку та назвати її РКЗ. Відкрити її та створити три папки. Назвати їх 1, 2, 3.
2. В папку 1 зберегти 5 зображень з інтернету про мозаїку по деревині. Перейменувати їх (F2) Зображення 1, Зображення 2 і т. д.
3. В папці 2 створити текстовий документ мозаїка.txt. Знайти, скопіювати та вставити в документ один абзац про мозаїку по деревині. Зберегти документ.
4. В папці 3 створити текстовий документ інформація.txt. Скопіювати файл з папки 1 в папку 3. Відкрити вкладку "Властивості" цього файлу та записати в файл інформація.txt розмір файлу, яким застосунком відкривається, розташування (шлях до файлу), ширина і висота в пікселях.
____________________
Урок 17. Об'єкти файлової системи.
Розв'язування компетентнісних завдань
Різні об’єкти файлової системи у вікнах операційної системи Windows зображуються піктограмами.
Об'єктами файлової системи є файли, папки, ярлики, носії інформації.
На комп’ютерах, де встановлено ОС Windows, стандартними папками, які ще називають системними Комп’ютер, Бібліотеки, Мережа, Кошик. Робочий стіл — це теж системна папка.
Користувацька папка – це папка, створена користувачем.
Про файл можна дізнатися певні відомості, клікнувши правою клавішею миші на файлові та обравши зі списку властивості.
В діалоговому вікні є декілька вкладок. Можна дізнатися загальну інформацію або докладну.
Урок 16. Файли та папки
Основні визначення та інформація
Файлом називають набір даних, що зберігається в пам’яті комп’ютера та має ім’я.
Щоб розпізнати вміст файлів, використовують розширення. Ім’я файла складається з двох частин, розділених між собою крапкою — назва.розширення. Наприклад, dani.txt.
Файли можна розмістити в папках. Кожна папка має своє ім’я. У папці можуть бути інші папки — такі папки називають вкладеними.
Файлова система — спосіб організації даних для зберігання на зовнішніх носіях даних у вигляді файлів і папок на комп’ютері.
Шлях до об’єкта файлової системи — це скінченний упорядкований набір імен, розділених символом «\». Він починається з імені пристрою і включає всі імена вкладених папок. Наприклад, запис D:\Світова література\Казки\Твори\Соловей.txt.
Ярлик — файл, що містить адресу потрібного об’єкта файлової системи.
Урок 15. Програмне забезпечення
Презентація завантажити
Вправи на закріплення знань
https://learningapps.org/1754637
https://learningapps.org/2748082
Підвищений рівень
https://learningapps.org/1867109
Урок 13. Безпека в мережі Інтернет.
Перегляньте відео. Запишіть у зошит перелік загроз в інтернеті. Запишіть терміни: фішинг, кібербулінг та троллінг та запишіть ключові слова, які розкривають зміст терміну.Урок 12. Критичне оцінювання інформації
Виконай вправи
https://learningapps.org/view22170993
https://learningapps.org/view22108687
Урок 10. Пошукові системи
Домашнє завдання. Вибрати правильну відповідь
А. Призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами
Б. Використовуються для пошуку лише зображень
В. Використовуються лише для пошуку музики
2. Слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках, називають:
А. Визначними
Б. Визначальними
В. Пошуковими
Г. Ключовими
3. Для того щоб отримати відомості про видатного вченого в галузі інформатики В. Глушкова, у рядку пошуку слід ввести ключові слова:
А. Відомості про видатного вченого
Б. Глушков В.
В. Інформатика
4. Загальновідомими є пошукові системи:
А. Твітер
Б. Фейсбук
В. Google
Г. Instagram
5. Якщо між словами у пошуку поставити І, то...
А. Буде знайдена інформація з обома словами
Б. Буде знайдена інформація з одним із слів
В. Буде знайдена інформація без вказаних слів
6. Якщо пошуковий запит розмістити в "лапках"
А. Буде знайдена приблизно така інформація
Б. Будуть знайдені сторінки з точним запитом в лапках
В. Будуть знайдені зображення за запитом
Урок 9. Пошук інформації
Інтернет — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери по всьому світу.
Документи, що зберігаються в Інтернеті, пов'язані між собою гнучкою системою посилань, яку створюють їх автори.
Лінк або посилання – активний елемент на веб-сторінці для переходу на інші сторінки.
Веб-сторінка — це документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо.
Як правило, веб-сторінки об'єднують за темами або за призначенням у веб-сайти.
Веб-сайт — це група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику.
WWW (World Wide Web) – служба Інтернету, що повязує веб-сторінки в усьому світі.
Браузер — це програма, призначена для перегляду веб-сторінок і розміщених на них текстових, графічних та мультимедійних даних (відео, музики тощо).
Урок 8.
Домашнє завдання.
Написати коротке повідомлення про один із браузерів. Використати вказане джерело інформації.
__________
Урок 7. Розв'язування компетентнісних завдань
https://learningapps.org/view982212
https://learningapps.org/view1704916
Вправа 3. Повідомлення, інформація. Інформаційні процеси. Дані
https://learningapps.org/view16763478
Вправа 4. Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси
https://learningapps.org/watch?v=py79ptin523
Вправа 5. Комп'ютерні мережі
https://learningapps.org/watch?v=pvhftxj2t23
______
Урок №6. Комп'ютерні мережі
Обладнання для мережі
Комутатор (хаб) — мережевий пристрій, через який здійснюється зв’язок між комп’ютерами в локальній мережі.
Мережева плата (карта) — пристрій, що розміщується всередині комп’ютера та забезпечує його зв’язок із комутатором або роутером.
Модем (скорочення від «модулятор-демодулятор») — пристрій, що дає змогу комп’ютерам передавати дані зовнішніми (некомп’ютерними) лініями зв’язку.
Роутер (маршрутизатор) — мережевий пристрій, що забезпечує обмін даними між мережами або частинами мереж на основі певних правил.
Wi-Fi адаптер — це пристрій для приймання та передавання Wi-Fi сигналів.
Кабелі
Оптоволоконний кабель на відміну від телефонного кабеля має пропускну здатність в рази вищу, коштує практично так само, як і телефонний і забезпечує стабільну роботу інтернету за рахунок стійкості до радіоперешкод та погодних умов.
Вита пара - дешевий та простий у монтажі кабель для локальних мереж.
Додаткове завдання (виконується за бажанням на окрему оцінку)
Інформаційний ресурс для навчальних вправ
Немає коментарів:
Дописати коментар